י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תרבות של דרבוקות"

מתיחות בצמרת: האמירה האומללה של הח"כ מכחול לבן

בעקבות דברים שאמר ח"כ יועז הנדל, הסמן הימני בראיון לעיתון 'הארץ', בימין וגם בשמאל תקפו את האמירה והח"כ נאלץ למזער את הסערה | הליכוד: "‏יועז הנדל הוא גרבוז של 2020. שיתבייש!" | ש"ס: "‏ההתנשאות של כחול לבן פורצת בכל פעם בצורה מכוערת יותר. די לגזענות!"

מתיחות בצמרת: האמירה האומללה של הח"כ מכחול לבן
יועז הנדל צילום: פלאש 90

הח"כ מ'כחול לבן' מעורר סערה על רקע גזעני: בראיון שהעניק לעיתון 'הארץ' שפורסם ביום שישי האחרון, תקף חה"כ יועז הנדל את הציבור המזרחי ואמר כי הם עם "תרבות של דרבוקות".

לדבריו, "אנחנו לא יכולים לקבל את זה. הגיעו לפה אנשים מכל מיני מדינות, חלקם הגיעו עם מנטליות של קונצרט בווינה וחלקם הגיעו עם מנטליות של דרבוקות. בסוף חלק מלהיות במדינה יהודית דמוקרטית מתקדמת, זה שגם נוצרת תרבות מסוימת. היא לא רק תרבות של מוסיקה, היא תרבות ארגונית, ניהולית, שלטונית, וחייבים להיצמד לתרבות הזאת. אני לא מקבל תרבות של כאוס. לא מקבל את זה שיש 4,000 מבנים בלתי חוקיים בשנה בנגב או בגליל. אני לא מוכן לקבל רצח על כבוד המשפחה".

באירוע 'שבתרבות' במועצה האזורית בני שמעון, תקף את דבריו חברו לסיעה ח"כ עופר שלח ואמר כי דברי הנדל אינם משקפים את "רוחה של כחול לבן". שלח הוסיף כי מדובר ב"התבטאות אומללה, שטוב היה לולא נאמרה".

תנועת הליכוד הגיבה: "‏יועז הנדל הוא גרבוז של 2020. הוא מתייחס למצביעי הליכוד כ"מנטליות של דרבוקות". זה היחס שלו לאנשים שחזרו הביתה, לארץ ישראל, עם תרבות עשירה ומפוארת. שיתבייש!".

חה"כ יעקב מרגי מש"ס תקף, ואמר כי "‏ההתנשאות של כחול לבן פורצת בכל פעם בצורה מכוערת יותר. מר הנדל, כדאי שתעשיר את התרבות והידע שלך. אנחנו, העולים מארצות המזרח - לא רק דרבוקות. אנחנו התרבות של הרמב״ם, של מדע ורפואה, של הבן איש חי וגאוני עולם שבזכותם המסורת יהודית נשמרה. די לגזענות!".

חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד' הגיב, "‏וַתִּקַּח מִרְיָם הַנְּבִיאָה אֲחוֹת אַהֲרֹן אֶת הַתֹּף בְּיָדָהּ וַתֵּצֶאןָ כָל הַנָּשִׁים אַחֲרֶיהָ בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹת (פרשת בשלח)

יועז ידידי, אני גאה להיות שייך לאותה מנטליות של דרבוקות. השבוע קראנו בפרשת השבוע איך חגגו עם ישראל את קריעת ים סוף... ולא, זה לא היה עם קונצרט".

חה"כ איציק שמולי מהעבודה-גשר-מרצ הגיב: "‏אני מכיר את ‎הנדל וחלוק עליו בנושאים רבים. גזען הוא לא, אבל חייבים להבין שאותה ההשטחה ל״מנטליות הדרבוקות״ היא שהביאה להשתקת ההיסטוריה והתרבות שלנו ורידדה אותה לכדי הערת שוליים של הסיפור המרכזי. כילד זה גרם לי להתבייש ואני רוצה שנלמד לבנות נרטיב לאומי וחברתי רחב ועמוק".

בעקבות הסערה שעורר, הנדל התנער מעט מדבריו וצייץ בערב שבת כי "‏עשו סיבוב שלא קשור לנושא הראיון ובכל זאת: לא מוכן להשתתף במשחק. יש בישראל אלף צבעים וגוונים, טוב שכך. בסוף החזון הוא עם אחד ולא חלוקה לעדות. יום אחד זה יקרה. אני מאמין בזה. חבל שיש מי שרוצה לפלג אותנו לצרכי קמפיין. אגב מתחבר יותר לדרבוקות פחות למוזיקה קלאסית. שבת שלום".

מפלגת כחול לבן יועז הנדל גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד