ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא רק נעמה יששכר

כוכב הרשת ביקש: ריבלין ביקש חנינה עבור עצורה בפרו

אפקט יששכר: לאחר שחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, פרסם כוכב הרשת את סיפורה של העצורה בפרו, שנעצרה גם היא באשמת סחר בסמים. נשיא המדינה פנה הערב לנשיא פרו וביקש עבורה חנינה - בשל מצבה הרפואי  

כוכב הרשת ביקש: ריבלין ביקש חנינה עבור עצורה בפרו
בית כלא/אילוסטרציה צילום: Gili Yaari /FLASH90

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, פנה הערב (מוצאי שבת) לנשיא פרו, מרטין אלברטו ויסקרה קורנחו, בבקשה כי יחון את הודיה מונסנגו, ישראלית בת 24, עם צרכים מיוחדים המואשמת בסחר בסמים.

לאחר שחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, פרסם כוכב הרשת יבגני זרובינסקי את סיפורה של הודיה, וכתב כך: "הודיה גדלה במשפחה דתית בנווה דקלים שבגוש קטיף. כבר בגיל מוקדם סבלה מהפרעות נפשיות קשות, יש לה מנת משכל של ילדה קטנה והיא זקוקה לטיפול ומעקב רפואי ופסיכולוגי מתמיד.

באוגוסט האחרון במעבר הגבול בפרו נעצרה הודיה ו"חברתה" עם 2 אחייניה הקטנים של חברתה, לאחר שבתיק של כל אחד מהם נמצאו 7 ק"ג של סם מסוג קוקאין. לטענת משפחתה של הודיה, חברתה הונתה אותה בשל מצבה הנפשי.

תמיר שרם, דודה של מונסנגו, סיפר לכתב ערוץ 7, יהונתן גוטליב, כי "הודיה סובלת במשך שנים. היא לוקחת תרופות פסיכיאטריות, עם מנת משכל נמוכה, היא מוגבלת. היא הייתה בפנימיות של בנות בסיכון ואנחנו תמכנו במשפחה. אחרי הגירוש מגוש קטיף המשפחה התפרקה".

"היא קיבלה פנייה להצטרף לנסיעה לאירופה בתור בייביסיטר לשני אחיינים של חברה שהיא מכירה מקרית גת".

"היא הסבירה לה שהיא ממנת לה חופשה במתנה על מנת שתשמור לה על הילדים. הודיה הסכימה להצעה. היא התנדבה במהלך חייה עם ילדים, זה תחום שהיא מכירה אותו. היא מוגבלת אבל מסוגלת לשמור על ילדים".

הודיה, חברתה ושני הילדים הגיעו לברצלונה ושם, יומיים לאחר הנחיתה, מודיעה לה חברתה על טיסה נוספת. "בהפתעה החברה אמרה לה שטסים לאמריקה. היא לא אמרה לה שמדובר בפרו, רק אמרה לה אמריקה. הרגע הראשון שהודיה ידעה שהיא בפרו זה רק אחרי שעצרו אותה. עד אז היא כלל לא ידעה היכן היא".

בשלב מסוים במהלך הטיול, מספר שרם, החברה גרמה לכך שהתיק של הודיה ייהרס אך מיד היא הרגיעה אותה והבטיחה שתקנה עבורה מזוודה חדשה. "היא קנתה לה תיק חדש והיא לא אמרה לה שבתיק הזה יש דופן להכניס את הסמים שהיא הכניסה לה".

החבורה עמדה לחזור לישראל ובמעבר הגבול נעצרו הארבעה ובתיקים, כולל אלו של הילדים, נמצאו הסמים. "היא לא הבינה כלום, היא לא ידעה מה רוצים מהחיים שלה, והבעיה היא שהיא קצת מוגבלת ואני מפחד שעכשיו שהיא נמצאת במצוקה, עם כל הבעיות הרגשיות, הטראומות וחוסר האיזון הפסיכיאטרי. אני לא יודע מה היא יכולה לעשות לעצמה בכלא כשהיא לא מבינה את השפה. היא לא מבינה אותם".

הוא מוסיף, "ברור לי שאם זה היה בארץ היו מיד מוציאים את התיק הפסיכיאטרי שלה ומבינים את העניין.

"אנחנו לא חוששים לעניין הפלילי כי ברור לנו שתפרו לה פה תיק, אנחנו כן חוששים לזה שהיא תעשה משהו לעצמה בכלא פרואני. אני בחשש גדול שאם לא יצליחו להוציא אותה משם בקרוב היא תחפש הזדמנות לעשות דבר גרוע וזה ייגמר לא טוב".

לשרם אין צל של ספק והוא בטוח כי היא לא ידעה כלל שבמזוודתה מונחים סמים. "היא הייתה משתפת מישהו מהאחים שלה. היא מוגבלת מבחינת מה שהיא יכולה לשמור אצלה בסוד. ברור לנו שנתנו לה מזוודה מושתלת, ברור לנו שרימו אותה".

"אמא שלה גם מוגבלת פסיכיאטרית וכשאמרו לה להתקשר למשפחה, היא התקשה ישר לסבתא שלה וכך הבנו שהיא עצורה בפרו", אמר".

בפנייתו הסביר הנשיא ריבלין כי הודיה סובלת מבעיות רפואיות והדגיש את העובדה שהודיה אינה בעלת עבר פלילי

"בהתחשב בנסיבות ההומניטריות הקשות הללו", כתב ריבלין, "אנו דואגים מאד לביטחונה הנפשי והפיזי של הודיה, בייחוד לאור מעצרה הממושך והמרחק ממשפחתה. בנסיבות ייחודיות אלה, אני פונה לחמלתך ורחמיך בבקשה להתערבותך האישית בהענקת חנינה לגברת הודיה מונסנגו".

נעמה יששכר רובי ריבלין מכתב חנינה בקשת חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד