י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדיני או בריאות

22 יום לבחירות: הקרב על השיח של הישורת האחרונה

מה עומד מאחורי ההצהרות הדרמטיות של כחול לבן והליכוד, כמו גם קמפיין הבריאות של ישראל ביתנו שהפך להסתה נוספת נגד החרדים? ארי קלמן עשה סדר

22 יום לבחירות: הקרב על השיח של הישורת האחרונה
בנימין נתניהו/אביגדור ליברמן/בני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי שנתניהו זימן הערב (מוצאי שבת) את התקשורת להצהרה מיוחדת, בה הוא הודיע כי החל תהליך המיפוי לסיפוח יהודה ושומרון - כשבפועל הסיפוח יהיה רק לאחר הבחירות - שאר המפלגות מזמנים את התקשורת להודעות מיוחדות, כשהקרב הוא על השיח שילווה את התקופה שנותרה עד הבחירות.

הראשונים היו כחול לבן, שמיהרו לצאת בהצהרות עוד בטרם עלה ראש הממשלה לפודיום במעלה אדומים - כאשר יו"ר כחול לבן כתב בטוויטר כי "מחר בשעה 8:00 אחשוף את תיק 5,000 של נתניהו". כאשר בכוונתו להעלות את נושא הבריאות לסדר היום כשבמקביל, במפלגה שומרים על דממה בנושא המדיני.

גם בישראל ביתנו יבקשו להעלות את נושא הבריאות לסדר היום כפי שכבר עשו בשבוע האחרון, והפכו גם את הנושא הזה להסתה כנגד הציבור החרדי. הערב (מוצאי שבת) הם השיקו קמפיין חדש, עם המסר כי הבחירות יכריעו מי יהיה שר הבריאות האם הרב ליצמן, או שמא הרופא פרופ׳ ליאוניד אידלמן, יושב ראש ההסתדרות הרפואית בישראל לשעבר - מועמדם לתפקיד שר הבריאות.

גם במפלגת העבודה - מרצ זימנו את התקשורת לשעה 11:00 בבוקר, אז תקיים העבודה גשר מרצ מסיבת עיתונאים במסגרתה תינתן הצהרה חשובה ע"י יו"ר העבודה גשר מרצ ח"כ עמיר פרץ, יו"ר גשר ח"כ אורלי לוי אבקסיס ויו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ.

הקרב על השיח שילווה את שלושה שבועות שנוצרו אז הבחירות, הוא זה שמניע מאחורי הקלעים את הקמפיינים החדשים של המפלגות. בימין מבקשים לדון בנושא המדיני. בליכוד יבטיחו סיפוח אחרי הבחירות ובימינה מבקשים סיפוח כעת, דבר שמתנגדים לו בליכוד. בשמאל-מרכז מנגד, יעלו את הנושא החברתי - שם הם מובילים, כשהנרטיב יהיה כי נתניהו זנח את הנושא, תוך שימת דגש על מצב בתי החולים בישראל.

ישראל ביתנו בחירות 2020 מערכת הבריאות קמפיין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד