ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מחריפים את ההנחיות

13 סייעות שחזרו לישראל - התבקשו שלא להגיע לעבודה

המלחמה בקורונה: משרד הבריאות מחריף את ההנחיות במאבק בנגיף הקטלני שכבר גבה מעל 700 קורבנות | 13 סייעות תאילנדיות ששבו לישראל קיבלו הוראה שלא להגיע לגנים בהן הן עובדות באשקלון אז להסרת החשש מהן 

13 סייעות שחזרו לישראל - התבקשו שלא להגיע לעבודה
משחק צילום: unsplash

בעקבות החשש להתפשטות נגיף הקורונה, החליט ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, לבקש מ-13 סייעות גני הילדים ששבו מתאילנד לאחרונה, שלא להגיע לעבודה בימים הקרובים, עד אשר יתברר מצבן הרפואי. הסייעות עודכנו כי שכרן ישולם להן בכל מקרה, ותמצאנה סייעות מחליפות עבורן.

"בעקבות פניות רבות שקיבלתי בימים האחרונים מהורים מודאגים, ביקשתי מ-13 הסייעות ששהו באחרונה בטיול בתאילנד שלא להתייצב לעבודה בימים הקרובים עד שיתברר מצבן הרפואי, לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה התקבלה בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים, שעודכן כי שכרן ישולם להן בכל מקרה במלואו, וכי ימצאו סייעות מחליפות שימלאו את מקומן", אמר ראש העיר, והוסיף: "מוטלת עלינו החובה לנהוג במשנה זהירות, במיוחד כשמדובר בבריאות ילדינו".

בתוך כך, בעקבות ההנחיות החדשות, שר הבריאות יעקב ליצמן הנחה את צוות המשרד לבחון המלצות לציבור בנוגע לשקילת הנחיצות של נסיעות למדינות נוספות, מעבר לסין. בנוסף לסין, מדובר כעת גם בהונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה ומקאו.

במסגרת ההנחיה החדשה של משרד הבריאות, אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת, או לחילופין (או בנוסף) שבמהלך 14 הימים שלפני הופעת התסמינים (חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר) שהה באחת משבע המדינות האמורות - עליו לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתו, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד והימנעות ממגע עם הסובבים אותו, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולהתנהג בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

כמו כן, הנחה שר הבריאות יעקב ליצמן לבחון האם יש להמליץ על מגבלות על קיום התקהלויות במסגרת כנסים בינלאומיים בישראל או נסיעה לכנסים בינלאומיים.

משרד הבריאות מבהיר כי בהתאם להנחיות קודמות בידוד בית נדרש אך ורק למי שלא חלפו 14 יום מאז הגעתו מסין.

סייעות נגיף הקורונה (1) משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד