כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בעקבות קמפיין הבריאות

מול המתקפה, ליצמן משיב אש: טוב שנזכרתם

"שמחתי לקרוא כי מפלגותיכם מתכוונות להעמיד את צורכי מערכת הבריאות כנושא מרכזי בקמפיין המפלגות. טוב שסוף סוף נזכרתם!!!", כך פותח שר הבריאות ליצמן את מכתבו לראשי מפלגות השמאל שרוכבים כעת על דגל הבריאות ומעמיד פרטים על דיוקם

מול המתקפה, ליצמן משיב אש: טוב שנזכרתם
ליצמן וגנץ בהשבעת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

לאחר שמפלגות המרכז מנסות להעלות את נושא הבריאות לשיח הציבורי, לקראת היישורת האחרונה של מערכת הבריאות, שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן משגר לראשי סיעות כחול לבן, העבודה וישראל ביתנו מכתב מיוחד.

במכתב כותב השר ליצמן, "שמחתי לקרוא כי מפלגותיכם מתכוונות להעמיד את צורכי מערכת הבריאות כנושא מרכזי בקמפיין המפלגות. ראשית טוב שסוף סוף נזכרתם!!! אני מקווה כי אג'נדה זו תשמש אתכם לא רק לצורך בחירות אלא גם לצורך עשייה ממשית".

במכתב מפרט בארוכה השר ליצמן, את השינויים שביצע במספר מהלכים מרכזיים במערכת וגיבש תכנית עבודה מסודרת אותה סיכם עם משרד האוצר לחיזוק מערכת הבריאות: "לצד זאת", כותב השר, "מצאתי לנכון להעמיד אתכם על מספר רב של אי דיוקים המופיעים בהתייחסויותיכם השונות למערכת הבריאות. אתחיל עם מספר עובדות".

ליצמן מפרט על התוכנית שלו להוספת מיטות אישפוז, 2.400 במספר, פתיחת בתי חולים חדשים בבאר שבע ובקריות מלבד בית החולים שהוקדם באשדוד, לצד תוספות של אחיות ורופאים בבתי החולים הקיימים בארץ.

שר הבריאות אף מפרט את ההישגים שהביא בשתי הקדנציות בהם הוא מכהן כשר וסגן שר השר הבריאות הכנסת מכשירים מיוחדים לבתי החולים כשהשאיפה היא להסיר את ההגבלה למכשירים הללו, לצד רפואת המזון שהשיק לפני כחודש ועוד ובראשם הגדלת סל הטרופות במאות מליוני שקלים.

מוקדם יותר הנפיקו ב'כחול לבן' סרטון שמציג את מצב מערכת הבריאות והיו"ר בני גנץ הוסיף על כך, "תיק 5,000 של נתניהו - 13 שנה של הזנחת מערכת הבריאות".

בתוך כך, במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר הכריז יו"ר העבודה-גשר-מרצ על דרישת תיקי החינוך והבריאות בממשלה הבאה.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס, יו"ר גשר אמרה במסיבת העיתונאים: "שנים שאני נלחמת עבור האוכלוסיות החלשות, רואה וכואבת את חוסר האונים. אני מכירה היטב את הצפיפות הנוראית והמחסור במיטות, אני שומעת את הבקשות הנואשות של הצוות הרפואי שכבר לא עומד בעומס ודוחף אותם לאבד את חייהם מתוך ייאוש. הגיע הזמן שנצטרף לשולחן הממשלה, כדי שנוכל לבסס בישראל סדר עדיפויות לאומי חדש, תוך מעבר להשקעה חברתית בבריאות, ברווחה ובחינוך".

לוי אבקסיס הציגה את סדר העדיפויות הלאומי של 'העבודה גשר מרצ' בבריאות: "בניית שלשה בתי חולים אזוריים והקמת עשרה חדרי מיון קדמיים; ייבוא והטמעה של טכנולוגיות למניעת הדבקה בזיהומים; הגדלה משמעותית של מספר תקני הרופאים, הרופאים המתמחים ,האחים והאחיות; הוספת יחידות מכשור רפואי מציל חיים בכל מוסדות מערכת הבריאות; הנהגת רפורמה בתחום הקנאביס הרפואי ורישומו כתרופה מן המניין, וכמובן הגדלת תקציב סל התרופות".

נזכיר כי אמש הנפיקו ב'ישראל ביתנו' סרטון סביב מערכת הבריאות, עם המסר כי הבחירות יכריעו מי יהיה שר הבריאות האם 'הרב' ליצמן, או שמא 'הרופא' פרופ' ליאוניד אידלמן, יושב ראש ההסתדרות הרפואית בישראל לשעבר - מועמדם לתפקיד שר הבריאות.

בסרטון שהועלה לרשת הם זורעים פחד ואימה בציבור וממליצים שלא להגיע לבתי החולים עם המסר המהדהד: "אזרחי ישראל תעשו הכל כדי לא להגיע לבית החולם כי לכו תדעו איך תצאו משם".

מערכת הבריאות יעקב ליצמן אביגדור ליברמן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד