י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתנערים ומגלגלים אחריות

הכנסת דורשת מסתיו שפיר ואהוד ברק החזר חובות של 8 מיליון ש"ח

שמונה מיליון שקלים. זה הסכום שדורש חשב הכנסת מחברי הכנסת לשעבר סתיו שפיר ואהוד ברק. מדובר בחוב שנטלו על עצמם עם הקמת מפלגת התנועה הירוקה ועצמאות | הם מצידם מתנערים וטוענים שמכיוון ש'מרצ' אחראית לפירוק התנועה הירוקה - שהיא תישא בחובות

הכנסת דורשת מסתיו שפיר ואהוד ברק החזר חובות של 8 מיליון ש"ח
אהוד ברק במסיבת עיתונאים צילום: פלאש 90

חשב הכנסת פנה לסתיו שפיר ואהוד ברק, וביקש מהם להחזיר חובות של 8 מיליון ש"ח שנטלו על עצמם עם הקמת מפלגת התנועה הירוקה ועצמאות. הם מצידם מתנערים וטוענים שמכיוון שמרצ אחראית לפירוק התנועה הירוקה - שהיא תישא בחובות. כך דווח ב'כלכליסט'.

מפלגת עצמאות נטלה באוקטובר 2019 הלוואה ע"ס 4.48 מיליון ש"ח. מתוכם היא החזירה עד כה 166 אלף ש"ח מהכסף שמגיע לה מכוח חוק מימון המפלגות - בעבור כהונתו של יאיר  גולן שמכהן בכנסת. כמו כן, היא עתידה לשלם עוד כ-333 אלף ש"ח עד מרץ הקרוב.

באותו פרק זמן נטלה המפלגה הירוקה הלוואה ע"ס 3.5 מיליון ש"ח, ומיליון נוספים בחודש שלאחר מכן. היא החזירה עד כה מעט פחות מעצמאות - 143 אלף ש"ח, וכחברתה, עתידה אף היא להחזיר 333 אלף ש"ח נוספים עד מרץ.

בכנסת אומרים כי לפי חוק מימון מפלגות, "חוב של סיעה בשל הלוואה לא ניתן לנכות מכספי מימון המפלגות — ועל הסיעה להחזירו ללא דיחוי. אם לא תעשה כן ינוכה החוב מכל סכום המגיע לה מאוצר המדינה".

ומה עם שאר הכסף? ובכן, פה מתחילה מסכת התנערויות. מהתנועה הירוקה נמסר כי מרצ היא למעשה זו שצריכה לשלם את החוב, כיוון ש"המפלגה הירוקה, שהיתה למפלגה הראשונה בישראל שגייסה ערבויות קטנות באמצעות אתר לגיוס המונים ובשקיפות מלאה, החזירה את כל חובותיה לנותני הערבות מיד לאחר הבחירות".

לדבריהם, "את החזר החוב הנותר לכנסת היתה אמורה המפלגה להשיב לאורך ארבע השנים הקרובות, אך זה נעצר מאחר שמרצ הפרו עמה את ההסכם באופן חד־צדדי, ופירקו לצערנו את המחנה הדמוקרטי תוך שהם משאירים את שתי המפלגות שחברו אליה ומימנו את הקמפיין שלה ‑ בחוב. מצופה כי מרצ תישא באחריות לפירוק".

גם בעצמאות מפילים את התיק על מרצ, ואומרים ש"עם כינונה של הכנסת ה־22 נלקחה הלוואה לכיסוי הוצאות קמפיין הבחירות לכנסת ה־22 של המחנה הדמוקרטי, כנגד יחידת מימון אחת, של ח״כ יאיר גולן שייצג את עצמאות במחנה הדמוקרטי. ההלוואה אמורה היתה להיפרע במהלך כהונתה של הכנסת. אולם, יאיר גולן ומרצ החליטו כי גולן לא ירוץ מטעם עצמאות ויהיה חלק מרשימת מרצ לכנסת בבחירות הקרובות. בהתאם, עצמאות נותרה ללא ייצוג ברשימת המועמדים לכנסת ה־23. במצב הדברים הזה, לעצמאות אין יכולת לפרוע את חובותיה שכן הכנסותיה התבססו על יחידת מימון המפלגות בעבור ח"כ גולן בלבד".

במרצ, שחובה לכנסת עומד כעת על כ־8.5 מיליון שקל, סירבו להגיב לדברים.

 

 

אהוד ברק סתיו שפיר בעלי חובות מפלגת העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד