י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מדעי התפוח

הילדים מתעקשים על שתייה מתוקה בימי הקיץ החמים? למה שלא תרוו את צימאונם במיץ תפוחים, שנמצא מחקרית כמועיל להפחתת צפצופים בריאות ואפילו עשוי לסייע במניעת אסתמה?

מדעי התפוח

מחקר של מכון הלב והריאות הלאומי בארצות הברית קובע ששתיית מיץ תפוחים עשויה לעזור למנוע אסתמה בקרב ילדים. המחקר, שכלל מדגם רחב במיוחד של 2,640 ילדים בני חמש עד עשר, גילה כי ילדים ששתו מיץ תפוחים לפחות פעם ביום סבלו מצפצופים בריאות בשיעור של 50% פחות מילדים ששתו מיץ תפוחים פחות מפעם בחודש.

החוקרים ציינו, כי לא ביססו את הקשר בין שתיית מיץ תפוחים לירידה בסיכוי לאבחון אסתמה. עם זאת, ציינו כי צפצופים בנשימה הם אחד הסימנים החשובים לכך שילד נמצא בסיכון גבוה לאסתמה.

אחד הממצאים המעניינים במחקר הוא, שבעוד שצריכת תפוחי עץ טריים, כמעט ולא השפיעה על מחלת האסתמה ותסמיניה בילדים, הרי שצריכת תרכיז תפוחי עץ, לפחות פעם ביום, הביאה להפחתה של 47% בשיעור התסמינים.

הסבר פוטנציאלי להשפעת התרכיזים במניעת התסמינים הוא בריכוז הגבוה של חומרים נוגדי חמצון המצוי בהם. ד"ר פיטר ברני, ממובילי המחקר הסביר כי פיטוכימילקים - כמו פלבנואידים וחומצות פנולים - עוזרים כפי הנראה להפחית את הדלקתיות במעברי האוויר, שהיא מאפיין מוכר הן לצפצופים והן לאסתמה.

* המידע באדיבות חברת B&D המשווקת תרכיזי תפוחים טבעיים ללא תוספת סוכר, ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד