י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אין להם בושה

בישיבה הם עפו בגלל מכבי, עכשיו נזכרו בהם

אבשלום (אברשה) אוחיון זועם על נציגי החרדים האשכנזים בכנסת שמעניקים לעובדים בני מגזרם יחס קר ומנוכר, אך נזכרים בהם רק לקראת מערכת הבחירות • ויש לו גם המלצה חמה עבורכם

בישיבה הם עפו בגלל מכבי, עכשיו נזכרו בהם
מכבי תל אביב צילום: פלאש 90

לאחרונה שוב עלה לכותרות נושא החרדים העובדים. למעשה כל בחירות הנושא הזה עולה, ויורד מיד במדגם התוצאות במוצאי הבחירות.

אני נפגש בחיי היום יום שלי ובעבודה אם הרבה חברים אשכנזים עובדים (המכונים, החרדים העובדים) אני שומע הרבה דברים הזויים שנאמרים כלפיהם בתוך החברה החרדית האשכנזית.

נבהיר, כל אותם עובדים, היו בחורי ישיבות מן המניין, אך במהלך השנים או שהסתבכו עם אותו מק"ק שהתנכל להם רק בגלל שראה אותם שומעים ברדיו משחק של מכבי ולא היה מוכן להעלים עין, אלא להפך, אף דאג לזרוק אותם מהישיבה בלי להתחשב בפגעים שנמצאים ברחוב, ויש את אותו בחור שפשוט מסיבות של חוסר התאמה לסדרי הישיבה, ללחץ הלימודים, עזב את הישיבה.

אותם שני הבחורים משתי הסיבות האחרות נכנסו למעגל העבודה בחייהם, אך המשיכו להתפלל שלוש תפילות במניין, להקפיד על קלה כבחמורה וכן, לעבוד - זה כל עוונם.

ברוך השם הם הגיעו לגיל של בניית בית ופה מתחילה מסכת העינויים: מתחילים לברר עליו בסביבה ואז שומעים שמועות השם ירחם הוא עובד, הולך עם חולצה כחולה אולי הוא עובד באגד... וזה כבר הבן השני במשפחה הזו "שלא הצליחה עם הילדים".

למרות הכל, השתדך הבחור והקים בית לתפארת. שלוש תפילות ביום עם קביעת עיתים לתורה ושמירת שבת כהלכתה וכן, כן ממשיך לעבוד למחייתו.

ברוך השם נולדו ילדים ושוב בעיה - אף תלמוד תורה לא מוכן לקבל אותו, אף סמינר לא מוכן לקבל את הבת בטענה שהוא לא בן תורה! בדרך לא דרך נכנסו הילדים למוסדות, אם זה על ידי תשלום מכובד או קשרים ותשלום פחות מכובד. אמרנו כבר, לכסף אין ריח של חרדי עובד..וראו איזה פלא הילדים גדלו והבן נהיה בן ישיבה רציני והבת צנועה וחסודה והקימו בתים לתפארת.

בימים אלה, שכל מפלגה מרימה את דגל החרדים העובדים, כדאי באמת לראות מי עשה בשבילם. איפה הם יכולים להרגיש בית ללא קשר לחולצה הכחולה ולמוצאם.

אדון גפני יו"ר וועדת הכספים כנראה שכח אבל הוא קודם כל חרדי עובד ואחר כך נציג ציבור.

ההתנכלות שלו לחרדים העובדים תמוהה שבעתיים. רק לפני חודש וקצת היה דיון בוועדת הכספים לגבי תקציב המל"ג, שם ביקשו חברי הכנסת של ש"ס מלכיאלי ואזולאי לעצור את התקציב התוספתי למל"ג בטענה שהיא כופה לימודים מעורבים לחרדים בתואר שני וכן בטענה שהמל"ג מתערבת בתכני לימוד הקודש ומבקש להסירם.

לתהדמהתי, החרדי העובד, חבר הכנסת גפני, התבטא בצורה קשה כנגד החרדים העובדים, לדבריו "הם לא מעניינים אותי, חרדי לא הולך ללמוד לימודי תואר, שילמדו מעורב". אדון גפני מטיח בחברי הכנסת של ש"ס את משנתו המחוצפת והכפייתית כלפי החרדים העובדים. מבחינתו שהחרדים העובדים יתפשרו על אמונתם.

תנועת ש"ס והעומד בראשה תמיד ידעו לשלב את הדאגה לבחור ישיבה, לחרדי העובד ולכלל ישראל.

לסיכום אחיי העובדים, אני קורא לכם להצביע למי שלא צובע אתכם בצבעים, למי שמתייחס אליכם כשווה מול שווים, למי שלא נזכר בכם רק בבחירות.

ועצתי לכם: לבחור בתנועת ש"ס, היא הבית שלנו!

חרדים עובדים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד