י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשורה לחולי הלב

ה-FDA אישר את הדור הבא של קוצב הלב – מיקרה

מיקרה – קפסולת קיצוב זעירה המוחדרת לגוף ללא ניתוח – סיפקה עד היום מענה לאלו הזקוקים לקיצוב החדר הימני בלבד, וכעת היא תוכל לסנכרן גם את העליה

ה-FDA אישר את הדור הבא של קוצב הלב – מיקרה
טכנולוגיית ה-Micra צילום: באדיבות המצלם

5 שנים לאחר פריצת הדרך של טכנולוגיית ה-Micra בתחום רפואת הלב, אישר ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) את הדור הבא של הטכנולוגיה, שמספקת כעת מענה לחתך משמעותי נוסף של חולים.

אם עד היום היתה טכנולוגיית ה-Micra רלוונטית רק עבור חולי לב הזקוקים לקוצב חד לשכתי, הרי שכעת מספקת קפסולת הקיצוב הזעירה מענה גם לעליה הימנית של הלב, באמצעות היכולת שלה לסנכרן בין שני החלקים. המשמעות: נתח חולים משמעותי שלא יכל להנות עד כה מהטכנולוגיה המתקדמת, יוכל מהיום למצוא בה מענה.

הדור החדש של ה-Micra, הינו שלב ביניים נוסף בדרך לפיתוח קוצב דו לשכתי שיספק מענה לרוב המוחלט של חולים הסובלים מהפרעות בקצב הלב.

Micra היא קפסולת קיצוב זעירה אותה פיתחה ומייצרת חברת מדטרוניק. היא מוחדרת לגוף באמצעות צנתור, ללא ניתוח, ללא פתיחת בית החזה, וללא כל אלקטרודות. גודלה של הקפסולה הוא 2.5 ס"מ, עשירית מקוצב רגיל, ומושתלת באמצעות צנתור ורידי פשוט דרך וריד המפשעה.

הקפסולה מתפקדת כיחידת קיצוב עצמאית, ללא התקנים נוספים בגוף, כגון אלקטרודות, לעומת קוצבי הלב הנמצאים בשימוש כיום, הדורשים שימוש באלקטרודות המקשרות בין הלב לקוצב.

המשמעות של השתלת הקפסולה היא צמצום משמעותי של הסיבוכים הכרוכים בהשתלת קוצב מסורתית, ובנוסף מבחינה ויזואלית למטופל אין חתכים או בליטות באזור בית החזה. קפסולת Micra עמידה בפני סריקות MRI ובעלת יכולת שידור נתונים למערכת ניטור מרחוק. אורך חיי הסוללה של מערכת ה Micra הינו כ- 10 שנים.

 

קוצב לב fda

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד