ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
הסערה הבאה?

"לא יהודים" רב העיר נגד העלאת הפלאשמורה

רבה הראשי של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יהודה דרעי, שיגר מכתב אל ראש הממשלה נתניהו וביקש מימנו שלא להעלות לישראל את בני הפאלשמורה, או לחלופין, להביא רק את מי שיעבורו גיור כהלכה

"לא יהודים" רב העיר נגד העלאת הפלאשמורה
בני הפלאשמורה צילום: אופיר העברי

לאחר שהממשלה אישרה את העלאתם של 400 בני הפלאשמורה לארץ, מגיעה התנגדות מצד רבה הראשי של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי חבר מועצת הרבנות הראשית.

במכתב ששיגר הגר"י דרעי לנתניהו הוא כתב, "פרסומים שהובאו לידיעתי עולה, כי כב' מתכוון היום להביא לאישור הממשלה את "העלאת בני הפלשמורה לישראל. כמי שמכיר ומוקיר את פועלך המבורך משכבר הימים ומאחל לך עוד שנים רבות של עשיה ברוכה, בטוחני בכוונותיך הטהורות להביא לאיחוד משפחות וכו'".

"אך דא עקא" כותב הרב דרעי "יש בצעד זה כדי לפגוע קשות בהסכמה שהתחזקה במיוחד בתקופה האחרונה עם החלטת מועצת הרבנות הראשית לאמץ את פסיקתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל אודות יהדותם של בני עדת האתיופים בישראל מקהילת "ביתא ישראל" שעלו זה מכבר לארצנו הקדושה, שכן ברור שפסיקתו אינה כוללת את בני הפלשמורה. ובפרט שנמסר לי היום מפי רבנים מוסמכים מקרב בני העדה, כי בני הפלשמורה הנותרים כיום מוגדרים במוצהר כמי "שאינם יהודים" עפ"י ההלכה".


"ועל כן אבקשך מתוך אחריות לכלל בני העדה האתיופית בישראל אשר רובם ככולם מובדלים מבני הפלשמורה עוד בהיותם באתיופיה, לשקול מחדש החלטה זו, או לחילופין לאשר את העלאתם וקליטתם רק של אלו מהם שיעברו תהליך של גיור כדין, בכפוף לתנאי כשירות הגירות הנהוגים בבתי הדין לגיור שע"י הרה"ר לישראל". 


"למותר לציין כי עלייתם לישראל של בני הפלשמורה ללא גיור כדין, תאלץ את מועצת הרבנות לשקול מחדש את החלטתה מיום ד' שבט תש"פ. והחכם עיניו בראשו, ויפה שעה אחת קודם". חותם הגר"י דרעי את מכתבו.

פלאשמורה נתניהו הרב יהודה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד