י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הטרילו את השר

פרובוקציה: הדרישה ההזויה של נשות הכותל מסמוטריץ'

לאחר ששר התחבורה בצלאל סמוטריץ' זעם לפני מספר ימים על תקיפת דוכני הנחת התפילין של חב"ד בתחנות רכבת ישראל, ארגון נשות הכותל פנו אל שר התחבורה בדרישה לפתוח דוכן הנחת תפילין לנשים

פרובוקציה: הדרישה ההזויה של נשות הכותל מסמוטריץ'
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש90

חשבון הטוויטר 'בארכבת' המעדכן על תקלות ועיכובים ברכבת ישראל, צייץ לפני מספר ימים ציוץ אנטי חרדי. מפעיל החשבון העלה תיעוד של חסיד חב"ד מניח תפילין בתחנת הרכבת, וכתב כי "ביררנו... ואסור לפתוח דוכנים להנחת תפילין בתחנות הרכבת. נתקלתם - דווחו לנו ונעביר הלאה לטיפול".

מי שכעס על כך, היה שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שכתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה: "לתומי חשבתי שבאתם לשפר את השירות של הרכבת ולא לעסוק באנטישמיות ורדיפת יהדות. אבהיר: כל עוד אני שר התחבורה מותר ואף רצוי להעמיד דוכני יהדות והנחת תפילין בתחנות הרכבת (ולא רק בהן) ניסיתם להקים ונתקלתם בקושי? פנו אלי ונטפל בעזרת השם".

מי שקפצו על העגלה והזדרזו להטריל את שר התחבורה, הן נשות הכותל שאינן מחמיצות הזדמנות לעורר פרובוקציה ובהמשך להצהרתו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ בשבוע שעבר, כי יאפשר העמדת דוכני יהדות והנחת תפילין ברכבת ישראל, פנתה היום מנכ״לית ארגון נשות הכותל לשר, בבקשה כי יאשר את הצבתו של דוכן הנחת תפילין לנשים של נשות הכותל, ברכבת מרכז, בעוד כשבוע. 

במכתב ששגרו נשות הכותל לשר התחבורה הן כותבות: "שמחנו לשמוע בימים האחרונים על מחויבותך הרבה לכל נושא הנגשת היהדות ומצוות תפילין, גם ברכבת ישראל המצויה תחת אחריותך".

כמוך, הן כותבות, "גם לנו המצוות חשובות ואנו פועלות על מנת להעצים נשים כך שייקחו חלק פעיל ומשמעותי בחיי הדת שלהן".

"בדומה לדוכני חב"ד אומרים בארגון, "גם נשות הכותל מקימות דוכנים להנחת תפילין והתעטפות בטלית. אנחנו מציעות לעוברות ושבות לקחת חלק במצווה." 

ולפיכך הן כותבות, "ביום שני, כ"ב שבט, 17.2.2020, נבקש להקים דוכן כזה בתחנת רכבת סבידור מרכז".

"כתמיד" הן מבהירות, "גם הפעם ביקשנו אישור ונאמר לנו שדוכן כזה מותר להקים רק מחוץ לתחנת הרכבת".

הן פונות לשר וכותבות, "נודה מאוד לעזרתך בקבלת אישור להקמת הדוכן בתוך מתחם תחנת הרכבת, בסמוך לדוכנים הקיימים במקום".

"נברך אותך על המהלך" הן כותבות לסיום, "ונאחל לך ולכל יהודייה ויהודי השואפים לכך, לעלות מעלה ברוחניות ולהתקרב אל אבינו שבשמיים".

נשות הכותל בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד