י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר שהשיגור נכשל

נתניהו מודה: ישראל פועלת באיראן בימים אלו

הטלוויזיה הממלכתית של איראן דיווחה הערב (ראשון) על שיגורו לחלל של הלוויין "זפאר 1", שיוצר במדינה, אולם השיגור נכשל • ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום בכנס הליכוד בנהריה על כישלון השיגור: "הם גם נכשלים בהעברת נשק לסוריה וללבנון כי אנחנו פועלים שם כל הזמן כולל בימים אלה"

נתניהו מודה: ישראל פועלת באיראן בימים אלו
בנימין נתניהו צילום: אהרן קרון, פלאש 90

הטלוויזיה הממלכתית של איראן דיווחה הערב (ראשון) על שיגורו לחלל של הלוויין "זפאר 1", שיוצר במדינה. הלויין, שמטרתו הראשונה הייתה לשגר לארץ תמונה של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארה"ב, התרסק בטרם הקיף את כדור הארץ. "הוא שוגר בהצלחה. השגנו את רוב המטרות שלנו, אבל הלוויין 'זפאר' לא הגיע למסלול כמתוכנן", אמר גורם במשרד ההגנה האיראני. בטלוויזיה האיראנית דווח כי הטיל לא השיג את המהירות הנדרשת.

כבר לפני כשבועיים הודיעה סוכנות החלל האיראנית כי היא מתכוונת לשגר את הלוויין. שר התקשורת האיראני, מוחמד ג'וואד אזארי ג'הארומי צייץ הבוקר "מתחילים לספור לאחור לשיגור הלוויין 'זפאר' בתוך כמה שעות... בשם אללה", אולם כאמור, השיגור נכשל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום בכנס הליכוד בנהריה על כישלון השיגור של הלווין האיראני: "התבשרנו היום שאיראן נכשלה בשיגור לוויין. הם גם נכשלים בהעברת נשק לסוריה וללבנון כי אנחנו פועלים שם כל הזמן כולל בימים אלה".

איראן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד