י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כמצופה?

בית המשפט העליון הכשיר את התמודדותה של היבא יזבק לכנסת

בית משפט העליון הפך את החלטת ועדת הבחירות המרכזית והכשיר את התמודדותה של היבא יזבק לכנסת ה-23 • ההחלטה התקבלה בדעת רוב

בית המשפט העליון הכשיר את התמודדותה של היבא יזבק לכנסת
בג"צ צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון נתן היום (ראשון) פסק הדין בהליכי האישור והערעור על החלטות ועדת הבחירות המרכזית בעניין פסילת מועמדים ורשימות מהשתתפות בבחירות לכנסת ה-23.

בית המשפט ביטל בדעת רוב את החלטת ועדת הבחירות לפסול את חברת הכנסת היבּא יַזְבַּק ממפלגת בל"ד המתמודדת במסגרת הרשימה המשותפת - ובכך הכשיר את התמודדותה.

"לא הצטברה בעניינה 'מסה קריטית' של ראיות ברורות, חד משמעיות ומשכנעות המצדיקות את פסילתה לפי אמות המידה שנקבעו בהלכה הפסוקה", כתבו השופטים.

מי שתמך באישור התמודדותה של ח"כ היבא יזבק, היו השופטים עוזי פוגלמן, יצחק עמית, דפנה ברק ארז, מני מזוז וענת ברון. בצד שהתנגד ונותר במיעוט היו הנשיאה אסתר חיות והשופטים נעם סולברג, דוד מינץ ויוסף אלרון.

היבא יזבק הגיבה על ההחלטה להכשיר את התמודדותה ואמרה: "החלטת העליון מוכיחה כי מדובר ברדיפה פוליטית. אמשיך לפעול למען השגת צדק ושוויון".

בנוסף, הוחלט פה אחד לבטל את החלטת ועדת הבחירות בעניינה של רשימת "משפט צדק, לרפורמה במערכת המשפט ולשחרור יגאל עמיר", ולקבוע כי היא אינה מנועה מלהשתתף בבחירות לכנסת ה-23.

הפרשן הפוליטי עמית סגל צייץ בטוויטר לאחר ההחלטה כי, "שני השופטים שמינתה שקד הצביעו בעד הפסילה. שני השופטים שמינתה לבני - נגד".

תגובת מפלגת ש"ס להכשרתה של יזבק: "מצער שבית המשפט בחר לתת הכשר למסיתה ותומכת הטרור היבא יזבק. הגבול צריך להיות חד וברור - תומכי טרור מחוץ לכנסת ישראל. האבסורד הגדול ביותר שיזבק לא רק אושרה כחברת כנסת, אלא היא גם תהיה זו שתאשר את ממשלת ליברמן, לפיד, מרצ ופרץ".

מרוני קרן אחיו של דני הרן שנרצח על ידי המחבל סמיר קונטאר הנתמך על ידי ח"כ היבא יזבק נמסר: "מדובר בהחלטה אומללה. זה ממש תקיעת סכין בליבנו. הזוי שהמדינה דורשת מאיתנו לממן ולהאדיר את מי שתומכת ברצח אחינו".

היבא יזבק בית משפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד