י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המשטרה חוקרת

חשד כי אנשי הרב ברלנד מעורבים בהיעלמות נער לפני כ-30 שנה

המשטרה חוקרת חשד למעורבות של חסידי הרב ברלנד בהיעלמות נער כבן 17 בירושלים לפני כשלושים שנה • כמה חודשים לפני שנעלם התלונן במשטרה כי הוא הותקף על ידי אנשי משמרת הצניעות • לידי המשטרה הגיעו ראיות הקושרות לכאורה את אנשיו של הרב ברלנד להיעלמות

חשד כי אנשי הרב ברלנד מעורבים בהיעלמות נער לפני כ-30 שנה
הרב ברלנד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה חוקרת חשד למעורבותם לכאורה של חסידי הרב ברלנד בהיעלמות נער כבן 17 בירושלים לפני כשלושים שנה. כך דיווח רועי ינובסקי ב'כאן 11'.

הנער ניסים שטרית נעלם בשנת 1986 ומאז לא נודעו עקבותיו. הוא נראה בפעם האחרונה בירושלים. שיטרית בן ה-17 למד בישיבה באשדוד, וכמה חודשים לפני שנעלם התלונן במשטרה כי הוא הותקף על ידי אנשי משמרת הצניעות.

לידי המשטרה הגיעו ראיות שנאספו על ידי שני חזיזה, עיתונאית 'כאן', וקושרות לכאורה את אנשיו של הרב ברלנד להיעלמות המסתורית. כאמור, המשטרה החלה לחקור את האירוע, ואף תושאלו מספר ממקורביו של הרב ברלנד בחשד למעורבות בפרשה.

כזכור, הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' נעצר לפנות בוקר (ראשון) יחד עם רעייתו, בתום חקירה של צח"מ של מרחב ציון בירושלים, בחשד לעבירות של ניצול חולים ובני משפחותיהם וכן עבירות כלכליות הלבנת הון והשמטת הכנסות של מאות מיליוני שקלים.

במהלך המעצר, בשעה 5:00 לפנות בוקר, תלמידי 'שובו בנים' יידו אבנים וחפצים שונים לעבר השוטרים כדי למנוע את המעצר ושני שוטרים נפצעו. 

במהלך החודשים האחרונים מנהלת משטרת ישראל חקירה סמויה בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס חמורות שבוצעו עפ"י החשד לאורך מספר שנים ע"י החשודים.

עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים עפ"י החשד באופן היררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של החשוד המרכזי (שנות ה 80).

חלק מהעצורים הבוקר, נעצרו כבר בחודש דצמבר, בהם גבאי הרב ובן משפחה, אחראי על מכירת ה"תרופות". ‏בפשיטת המשטרה נתפסו עשרות קופסאות עם "תרופות פלא" שהתבררו בבדיקות מעבדה ככדורי מנטוס וטיפות אנטיביוטיקה.

עו"ד שרון נהרי פרקליטו של החשוד המרכזי, אומר כי "החשד שמיוחס לרב ברלנד ואשתו פורסם כבר בתקשורת לאחרונה הן בוידאו והם בכתבות. הרב לא ברח ולא שיבש את החקירה למרות שהוא ואשתו היו מודעים לחקירה. המעצר הבוקר הזוי ואינו ראוי ויש לשחררם. הרב בן 82 נוטל תרופות ואשתו הרבנית בת 83. אין כל חשש שהם ישוחררו לביתו והחקירה תימשך".

יצוין כי אין זו פעם ראשונה שמנהיג הקהילה נעצר: בשנת 2013 נפתחה חקירה נגדו על ביצע עבירות חמורות כלפי נשים, אז נמלט מישראל ובמשך כמה שנים נמלט ממדינה למדינה בניסיון לחמוק מבקשת הסגרה של ישראל עד שנעצר בדרום אפריקה בשיתוף פעולה עם האינטרפול.

עם הסגרתו לישראל, הוגש נגדו כתב אישום חמור והוא הורשע במסגרת עסקת טיעון בשתי עבירות חמורות כלפי נשים מקהילתו וכן בעבירה של תקיפה. בנובמבר 2016 נגזרו עליו 18 חודשי מאסר, אולם כבר בחודש אפריל ועדת השחרורים החליטה על שחרורו ומאז שב להנהיג את קהילת שובו בנים.

לאחר דיון בהארכת מעצרו, הוחלט להאריכו בחמשה ימים.

הרב אליעזר ברלנד הארכת מעצר היעלמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד