י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זהירות: המדינה מזייפת תעודות!

איך איבדו התעודות הרשמיות של המדינה את ערכן? • תראו את מי הוציאו מהנפטלין כדי להטיף לנו • ואיזו 'מתנה' יקבל גלעד שליט ליום הולדתו ה-23 ללא מתווכים? • טורו היומי של יצחק נחשוני

זהירות: המדינה מזייפת תעודות!



וזאת לא ל'תעודה'

"העיר ביתר נמצאת במקום האחרון בייצור נפט בעולם" - נאמר בכותרות.

אבל בביתר לא מייצרים נפט? - האמת הזו אינה מעניינת איש. כל זמן שהתקשורת שפרסמה את הידיעה יכולה להציג מכנה משותף 'שחור' בין צבע בגדיו של התושב הממוצע בביתר לבין ה'זהב השחור' שעליו מדברת הידיעה - פרסומה הוא לגיטימי.

"במודיעין עילית נמצא האוקיאנוס המזוהם ביותר בעולם" - נאמר בידיעה אחרת.

במודיעין עילית אין בכלל אוקיינוס! אין סיכוי שתצליחו לשכנע מישהו בתקשורת בצדקת טענותיכם. כל זמן שמי שפרסם את הידיעה יוכל להצביע על מכנה משותף 'שחור' בין תושבי מודיעין עילית ובין אחד מ'האוקייאנוסים' שגם הוא שחור, הכל מותר.

"בני ברק היא העיר עם הזכאות הנמוכה ביותר ל'תעודת בגרות' - חרצו הכתבים.

אבל תלמידי בני ברק אינם עוברים כלל את בחינות הבגרות, וכמו הסטודנטים למשפטים שאינם מתמקצעים ברפואה, והמתמחים ברפואה שאינם לומדים היסטוריה סינית, גם זכותם של בני הישיבות להשתלם במקצועות התורה ובדקדוק המצוות, במקום ב'תורת איננשטיין' וב'דקדוקי בן יהודה'.

מי ישמע לכם בכלל? - כל זמן שהתקשורת תזהה מכנה משותף כלשהו, בין ה'בגרות' האישית שמגלים תלמידי העיר, ל'תעודת הבגרות' שגם מומחי החינוך הגדולים מסכימים כבר שהיא אינה משקפת דבר, היא תוכל לטעון שאין להם תעודה...

אל השחיתות הציבורית שגרורותיה מתגלות בכל יום בממשלה, ובמכבסות הכסף והמילים, שבהם מלבינים ברבים, ולאחרונה יותר, את פניו של הציבור החרדי, מצטרף ענף חדש - זיוף תעודות.

'תעודת יושר' - במדינת החוק שלנו, עדיין מחייבת את הנושא אותה ביושר אישי וציבורי.

'תעודת כשרות' - בשמירה מינימלית של כללים.

'תעודת חוגר' - אמנם לא מחייבת את נושאה ב'אל יתהלל חוגר', אבל, עדיין מצמידה אותו למסגרת הצבאית המחייבת.

'תעודת זהות' - כבר מזמן לא מעידה דבר על זהותו הלאומית של נושאה. ילדי זרים ומסתננים נרשמים כישראלים, נכרים רשומים כיהודים, ופלסטינים, גם אם גורמים לנו לסימנים כחולים, מסתובבים עם תעודה כחולה.

'תעודת עניות', שמקורה באישורים שניתנו בקהילות שונות באירופה לעניים כדי שיוכלו ליהנות מכספי צדקה ומתמיכת המדינה, הפכה במדינתנו המודרנית למטאפורה בלבד, ולציון מעשה המעיד על רמת תפקודו הנמוכה של אדם.

עכשיו הם רוקנו גם את 'תעודת הבגרות' מכל תוכן.

במקום שמשרד החינוך יגלה בעצמו 'בגרות', יחנך לסובלנות ולאיפוק מאלימות מילולית, הוא מספק נתונים כוזבים ומעוותים למובילי 'מסע הצלב' התדמיתי לשלילת הלגיטימיות מהציבור החרדי בישראל.

אחרי הפרסומים המגמתיים על היותם של החרדים בתחתית סולם הזכאים ל'תעודת בגרות' דבר אחד ברור - מדינת ישראל האחראית להפצת הבדותות היא האחרונה בטבלת הזכאים ל'תעודת כבוד' חינוכית.

זה לא הבגרות, אלא המבוגרות

זוכרים את יוסי פריצקי? - זה שגורש עם מקל ארוך אפילו מתנועת 'שינוי' המתנדפת שהיה בין מקימיה, לאחר שהתפרסמה הקלטה שבה נשמע אומר לחוקר פרטי שישמח אם ימצא חומר מפליל על עמיתו אברהם פורז? מי לא זוכר?

תתפלאו, דווקא 'דה מרקר' של 'הארץ', שזוכר כל מספר קטן בספר התקציב של שנת 98, שכח שפריצקי היה פעם שר וגורש. לאחר שהעלו אותו באוב ממחסן הגרוטאות הפוליטי, ניערו מאבק גם את מגירת הזיכרון האחרונה שלהם, וגילו שפעם היה חבר כנסת בשם הזה. זה המקסימום.

ומאיתנו הם מצפים שנתייחס ברצינות ל'דעותיו' של האיש המוקע ציבורית.

עם קשר לפרסומים על אחוזי הזכאות ל'תעודת בגרות', או בלי קשר ישיר, פריצקי נמצא על-ידי עורכי מדור ה'דעות' של המוסף הכלכלי, כמתאים ביותר לשכנע את קוראיו שגידול ילדים שאין להם השכלה ומיומנות להתפרנס הוא לא ברכה אלא קללה.

ברור למי הוא מתכוון, אבל עם 'ראיה רחבה' ו'הגיון בריא' כמו שלו, הרוצח הנתעב גולדרינג, למשל, יכל לטעון שעשה זאת בהשפעת התאוריה הזו, היכולה להיתפס גם כעידוד לרצח ילדים שאין להם (עדיין) השכלה ולא מיומנות להתפרנס... אבל מזלו של עו"ד פריצקי הוא שהמטורף הזה העדיף להיצמד לטיעון האווילי שעשה את מה שעשה בהשפעת ריטלין ולא כ'אדיאולוגיה' בגרוש.

כדי שכקוראים לא נזהה אותו חלילה עם אברהם פורז, שנוא נפשו, שתמיד העדיף גידול חתולים על פני הגידול בילודה וגידול ילדים, מכריז פריצקי כבר בתחילת מאמרו ש"ילדים זו ברכה וכמה שיותר - יותר טוב".

פריצקי יודע ש'חבריו' בעבר לא האמינו אפילו להכחשותיו בעניין פורז, ובודאי יתקשו להאמין למשהו חיובי שהוא כותב, ולכן הוא מוסיף: "איני אומר זאת בציניות או בהומור שחור, אני מתכוון לכל מילה". אבל יש לו תנאי: "שהילדים יוכלו לפרנס את עצמם ואותנו בכבוד וביושר".

ילדים צריכים לפרנס את עצמם? אותנו? לא אנחנו צריכים לדאוג לפרנסתם?איך ניצול ילדים לפרנסת מבוגרים מתיישבת עם ה'קידמה' והחוק שפריצקי וחבריו מדברים בשמם גם בכתבה זו? השאלה הזו, מר פריצקי, רק באה להוכיח לך שגם אנחנו יודעים להשתמש ברטוריקה ובמקלדת המשוכללת בלי להזדקק ל'ציניות' ו'הומור שחור'...

במאמרו מתגייס פריצקי להסביר לציבור המבוגר בישראל, עד כמה החרדים מאיימים על חייהם. "מומחים מנבאים שבתוך 10-20 שנה מחד גיסא האוכלוסייה המבוגרת תגדל, ומאידך גיסא ימעטו הילדים, הנוער והצעירים. מצב כזה מעמיד בסימן שאלה את יכולתו של העולם המערבי לשלם תשלומי פנסיה לאוכלוסייתו המבוגרת, כמו גם להעניק לאוכלוסיה זו שירותים הולמים של בריאות, תזונה ואיכות חיים".

כבר בשלב הזה, ועוד לפני שאנו נותנים לפריצקי להמשיך ולהוביל את מרכבת האימה שלו, אנו מבקשים להרגיע אותו ולהציע לו להצטרף אלינו, הציבור החרדי. אצלנו המגמה היא הפוכה בדיוק, וגם על-פי המומחים שאינם נמנים על המחנה שלנו, בעוד 10 או 20 שנה, הפער רק ילך ויגדל לטובת הילדים, בני הישיבות והאברכים, והאוכלוסייה המתבגרת תתמעט.

אבל הנתון האמיתי הזה, מדאיג כנראה את פריצקי יותר מהנתון שהוא מפרסם וכמו במחקר על 'בחינות הבגרות' - משקף רק את מאווייו של הציבור החילוני.

"גידול ילדים שאין להם השכלה ומיומנות להתפרנס ולרכוש מקצוע בעתיד" - מזהיר פריצקי - "לא זו בלבד שאינו ברכה אלא קללה. בעתיד לא זו בלבד שהמשק לא יוכל לשלם תשלומי פנסיה לאוכלוסיה המבוגרת, אלא הוא עלול, חלילה, לכרוע תחת נטל התשלומים, גם לדור הצעיר יותר שאין לו יכולת פרנסה".

פריצקי נמנע מלכתוב מפורשות שחוסר ההשכלה והנוער המבלה בחוסר מעש ובאלימות ברחוב, במקום להכשיר עצמו לפרנס, הם הסיבה לירידה המתמדת באחוזי הילודה של הציבור הכללי בישראל. הכל, כמובן, רק מתוך תחושת אחריות שמא יגיעו לגיל הפנסיה ולא יהיה להם מהיכן להתפרנס. החתולים של פורז או החיות האחרות של 'תנו לחיות לחיות' הרי אינם מגיעים לגיל המופלג שבו יוצאים בני האדם לפנסיה, ולהם אין את הבעיה הזו. מאחר וכך, הוא פנוי לדאוג, בעניין זה, לחרדים.

"אין בין קיומה של תוכנית ליבה לבין דת ולא כלום" - פוסק השר שהורחק, בהחלטיות. "ברחבי הגלובוס לומדים ילדים חרדים מתמטיקה וספרות, כמו גם שפה זרה שניה ואזרחות. תלמידים ותלמידות אלה, כאחיהם ואחיותיהם בישראל, מקפידים גם הם על קלה כעל חמורה, ומדקדקים בכל תרי"ג מצוות ואמונתם ופולחנם לא מפריעים להם להיות מפרנסים לתפארת, רופאים רואי חשבון ועורכי דין. עדיין לא מאוחר וניתן לעשות מעשה. ראשית, יש לבטל את החוק המעוות, הפוטר מוסדות חינוך מלימוד תוכנית ליבה. שנית, יש לשקול העברת תשלומי קצבאות הילדים למערכת החינוך".

עזוב אותנו פריצקי ממתן עצות בנושא ילדים ומבוגרים. אולי אתם מומחים גדולים מאיתנו בגידול 'חיות מחמד', אבל בטיפוח דור צעיר של ילדי וצעירי חמד, ובדאגה של חסד לאוכלוסיה המתבגרת לנו יש ניסיון מוכח בשטח.

בפעם הבאה, כדאי שאתה, ואלה שנתנו לך את ההזדמנות לנער את האבק מעליך, תודו באומץ שלא 'תכנית הליבה', שהיא מונח מרוקן, מדריכה אתכם, אלא המשך דרכם של מי ש'ליבה' כאן את אש המחלוקת וכבר איננו.

אולי גם 'ליבה' של המדינה שלנו, שאתם הולכים ומפסידים אותה.

רק תפילה אשא...

הידיעה האחרונה בעניין סיכויי שחרורו של גלעד שליט מידי שוביו בעזה בקרוב, היא מהבוקר. העיתון הלבנוני 'אל אחבר' מדווח, כי משלחת מצרית רמת דרג צפויה להגיע בקרוב לדמשק ולרשות הפלשתינית, כדי לעקוב אחר התקדמות המהלכים הקשורים במו"מ לעסקת שחרור האסירים הפלשתינים, תמורת שחרורו של גלעד שליט.

"הגנרל מוחמד איברהים, עוזרו של ראש המודיעין המצרי, יקיים מסע דילוגים בעזה, כדי לשכנע את כל הארגונים הפלשתינים להסיר כל התנגדות, במטרה לאפשר את ביצועה של עסקת שליט" - כותב העיתון.

ישראל אינה מוזכרת בידיעה כלל כמי שהיא צד במו"מ הזה. אבל לא העובדה התמוהה הזו עושה את הידיעה ללא אמינה, ומזהה אותה כעוד שלב ב'מלחמה הפסיכולוגית' שהתעצמה שוב בימים האחרונים בתקשורת הערבית, והסתערה דרך התקשורת בישראל על מצב הרוח במדינה.

רק אתמול הגניב אותו עכבר - 'אל אחבר' הלבנוני, ידיעה ל'חור השחור' של סאגת חטיפת שליט, ציטוט מפי 'מקורות מצרים' שהכחישו נמרצות כי העסקה המצרית לשחרור שליט קרבה.

"עיסקת החילופין עדיין זקוקה להבהרות פוליטיות ולוויתורים מצד חמאס ומצידה של ישראל" - נאמר בידיעה.

ועכשיו, לך תדע אם ידיעות הענק שפורסמו שלשום על ה'עיסקה' שעומדת או-טו-טו לצאת אל הפועל היא הנכונה כפי שכולנו רוצים לחשוב, האם זו שביטלה כל תקווה למימושה יש לה בסיס של אמת, או הידיעה המופיעה היום בעיתוני ישראל, ומחזירה את מטוטלת הסיכויים למרכז ה'סקאלה', היא שמשקפת את המציאות.

שלוש האפשרויות הן בעצם אחת, שהיא מרכיב חשוב במו"מ בעיני הצד החוטף והאכזר - להשאיר את הנושא על אש קטנה, המותירה כוויות אצל הישראלים.

בצל עליית השלב ב'משחק העצבים', שכבר הפך מזמן ל'משחק החיים', יקבל היום גלעד שביט לידיו את המתנה האישית הראשונה שהגיעה אליו בשלוש שנות שביו. לא מדובר בעוד הבטחה של 'רצון טוב' למסור לו את אהבתם של אבא נעם ואימא אביבה, לא בעוד מכתב שבוודאי הגיע לידי נשיא צרפת סרקוזי, שאולי גם הועבר לידי נשיא סוריה אסד, אבל אין כל בטחון שהגיע ליעדו - אלא במשהו שבוועד הפעולה הנחוש, הפועל למענו, גילו רק לאחרונה, שניתן להעביר אותו אליו ישירות.

אין עוד צורך בתיווכם ה'אנושי' של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר, שונא היהודים, של מנהיג החמאס משעל שחמק מירדן לסוריה בהשפעת זריקת הרעל באוזן, וגם לא של 'הצלב האדום' הבינלאומי, שאנשיו מעדיפים בימים אלה להיות שקועים בשוויץ, מאשר להתקרב לבוץ העזתי שבו מוסתר גלעד.

יום הולדתו ה-23 של גלעד, הרביעי מאז נשבה בידי חוטפיו המרצחים, יצוין היום, כ"ב באב, כשבועיים מוקדם יותר מהתאריך שבו הוא צוין בשנים הקודמות בעצרות ובמיזמים שונים לחיזוק המודעות והמעורבות הציבורית לשחרור. המעבר מהלוח הכללי ללוח העברי, הביא עמו גם את השינוי הגדול בתכנים שבהם ימלאו את היום החשוב הזה בחייו, והמתנה שנבחרה להישלח אליו היא - תפילה המונית למען שחרורו, שתתקיים בשעה שמונה בערב ברחבת הכותל המערבי.

'הלוחמה הפסיכולוגית' המתישה, המלווה את הפעולות שנעשות למען שחרורו מחוץ למסגרת המו"מ הרשמי, השפיעה מאוד על דרכי הפעולה השונים ודווקא לצד החיובי. מטסים, שיירות מכונית, מסעי אופנים, ופעולות ראוותניות אחרות, המוכרים ממאבקים לשחרור השבויים בעבר, שלדאבון לב הסתיימו ביצירת חומת ברזל קרה במסלול לאיתור מידע על הטייס רון ארד, ובהחזרתם של רגב וגולדווסר רק לקבורה בישראל, הוחלפו לאחרונה בפעולות ערכיות ומחזקות, שהשיא שבהן היא התפילה ההמונית הערב בכותל.

רק לאחרונה פורסמה בשבועון 'משפחה' שיחה נוגעת ללב עם נעם, אביו של גלעד שליט, שבה היה חשוב לו להציג את זוג התפילין שקיבל גלעד בהגיעו למצוות, היום לפני עשר שנים, לעיני הציבור. הוא ביטא התרגשות עמוקה מהתפילות שנישאות לשחרור בנו, ומפגישותיו המעודדות עם גדולי ישראל, ובראשם הגרי"ש אלישיב. התפילה ההמונית היא עוד נדבך במפנה המפעים והעמוק הזה שעובר המאבק. גם התייחסותה החיובית של התקשורת אליו מפתיעה, למרות שיהיה מי שיאמר כי הוא נעשה מתוך הרמת ידיים מכל מה שנעשה עד היום.

'ידיעות אחרונות', בידיעה תמימה, המשקפת את הנכונות להפוך את הפעילות הרוחנית למובילה במאבק, ולשכנע את הציבור הרחב עד כמה זה חשוב: "לקראת יום ההולדת של גלעד כתב הרב הראשי לתל אביב, הרב ישראל לאו, תפילה מיוחדת".

לא, אל תבהלו, לא מדובר בעוד משהו יח"צני שעלול להפוך את המעמד ללא רציני. הגרי"מ לאו לא היה נותן ידו לכך. בסך הכל יאמרו כמה פרקי תהילים ותפילת "מי שברך" בנוסח המותאם לכמיהה לשחרורו של גלעד:

"מי שברך אבותינו אברהם יצחק ויעקב, יוסף אהרן דוד ושלמה, הוא יברך וישמור וינצור את גלעד בן אביבה ונועם שליט, יפדהו משביו ויחזירו לשלום בקרוב, בעבור שכל בית ישראל מתפלל למענו. הקב"ה ימלא רחמים עליו, ירבה כוחו ויבטל צערו, ישלח לו רפואת הנפש ורפואת הגוף, ויחזירהו לחיק משפחתו במהרה ונאמר אמן".

את התפילה ישא הגרי"מ לאו בעצמו במהלך העצרת.

אשר מדינה, פרשן 'המבשר', מפרסם כמה סיבות טובות להאמין שישראל החליטה לעשות הכל, כדי שגלעד שביט יטבול בראש השנה הקרוב תפוח בדבש בבית הוריו שבמצפה הררית.

"ראשית, נועם שליט, אביו של החייל, מפזר סביבו, בזמן האחרון, אופטימיות לכל עבר. בתום פגישתו האחרונה עם נתניהו הוא אמר: 'אני מרגיש שקורים דברים, נתניהו פועל במרץ'. שנית, ביום שישי האחרון התקיימה ישיבה דחופה וסודית של הקבינט הביטחוני בראשות נתניהו ותוכנה נותר עלום. ההדלפות, הלא רשמיות מאותו מפגש, כפי שחשף חבר הקבינט השר בן אליעזר, מדברות על כך שנתניהו השלים למעשה עם דרישות החמאס, לגבי מספר האסירים השערורייתי. כדי להמתיק את הגלולה הוא הקים את הוועדה בראשות מאיר שמגר, שתקבע תג מחיר קבוע לחטיפות הבאות חלילה, שיכנס לתוקפו רק אחרי עסקת שליט".

התפילה הצפויה להתקיים הערב, יום הולדתו של גלעד שליט, במעמד קהל רב בכותל המערבי, תספק לכולנו את הסיבה העיקרית להאמין שאת תפילות ראש השנה - יום ההולדת לעולם, יתפלל גלעד שליט כבר פה עמנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד