י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המצ'ינג של מודיעין עילית

מונעים את האסון הבא: 18 אלף קבלות ב-72 שעות

האסונות הקשים ועמם החוליים בעיר מודיעין עילית הביאו את בני העיר להתאחד למיזם 'כולם מקבלים' שנערך בסגנון התרמה של מצ'ינג • תושבי העיר גברים נשים וילדים מקבלים קבלות 

מונעים את האסון הבא: 18 אלף קבלות ב-72 שעות
עצרת חיזוק אמש במודיעין עילית צילום: איתמר קירשבוים

בעיר מודיעין עילית שחוותה באחרונה אסונות קשים, כאשר ל"ע חלו במחלה הקשה למעלה מעשרים מתושבי העיר, הקימו קבוצת אברכים מצ'ינג קבלות טובות על מנת למנוע את האסון הבא, כפי שכתב הרמב"ם אם מגיעים לאדם ייסורים - יפשפש במעשיו. 

המצ'ינג 'כולם מקבלים', שהיה אמור להיות במשך 72 שעות, הוארך בעוד מספר ימים בהוראת רבני העיר בכדי שיוכלו להגיע ל-18 אלף קבלות. 

על פי התוכנית, הוקם מספר טלפון עם תפריטים לפי נושאים: החל מלימוד תורה ברצף וזהירות מבטלה וזהירות משיחה בטלה בבית הכנסת, המשך בכוונה בברכות, בזהירות ממחלוקת, בזהירות ממכשירים פסולים, דקדוק ולימוד הלכות שבת, קדושת המחנה בבגדים ושמירת העיניים ועד להרבות בחסד בכל יום. 

בדברי ההסבר נכתב כי, "אפשר לקבל כמה קבלות ולזכות לחלק גדול יותר בשותפות והקבלה הנה למשך 40 יום, ובעז"ה בסיום תקופה זו תינתן אפשרות במערכת הטלפונית לעדכן שקיבלתם על עצמכם עוד 40 יום, וכל אחד יראה לעלות מהדרגה שהוא נמצא בה לדרגה שמעליה, עד שנגיע כולנו לשלמות הנדרשת". 

"למותר לציין שהכל הוא בלי נדר, אלא רק לשם זירוז לעשות את המוטל עלינו, ויתקיים בנו פתחו לי פתח כפתחו של מחט - ואני אפתח לכם פתח כחודו של אולם". 

יצוין כי בקבלות שמקבלים אפשר לבחור בכמה אפשרויות: למשל בצניעות המלבושים וקדושת המחנה אפשר לבחור א. לשבת באוטובוס רק מקדימה (גם באוטובוס בין עירוני). ב. לא לעלות לאוטובוס צפוף. ג. למעט יציאה לרחוב בשעות ובמקומות שמצויים מכשולים. ד. להתחזק תמיד בשמירת העיניים ולחשוב בדברי תורה לפני היציאה. 

בקבלה של לכוון בברכות, אפשר א. לכוון כל יום ברכה אחת. ב. לכוון בברכות הנהנין. ג. לכוון בברכת אשר יצר. ד. לכוון באבות וב'מודים'. ה. לכוון בברכת המזון. ז. לברך ברכה אחת לכה"פ ביום בקול ברור. 

בקבלה של להישמר ולהתרחק ממכשירים פסולים א. לא להחזיק ולא להכניס הביתה כלל שום מכשיר שיכול לקלוט אינטרנט ב. מי שמוכרח להחזיק לא יתעסק כלל אלא במסונן בסינון הגבוה ביותר. ג. לא להוציא ברבים מכשיר הדומה למכשירים האסורים. ד. להתרחק מכל עבודה המצריכה אינטרנט. ה. לא להרשות לילדים ללכת למקומות ולבתים שיש גישה לאינטרנט.  

הקבלות שקיבלו על עצמם תושבי העיר הביאו לאיחוד השורות בין כל רבני העיר בצורה מיוחדת.

מודיעין עילית קבלות טובות אסונות מצינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד