י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רבנים נגד מעצרו של הרב ברלנד: "לא זו הדרך"

"יש להצטער על מעצרו של הרב ברלנד": שעות לאחר שנעצר מנהיג קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד - הגאון רבי שמעון בעדני והגאון רבי שריאל רוזנברג חתמו על מכתב נגד המעצר של המשטרה

רבנים נגד מעצרו של הרב ברלנד: "לא זו הדרך"
הרב ברלנד בקבר יהושע בן נון צילום: איציק מן

שעות לאחר שנעצר מנהיג קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד, הגאון רבי שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה והגאון רבי שריאל רוזנברג אב בית הדין בבני ברק חתמו על מכתב נגד המעצר של המשטרה בשעה 5:00 לפנות בוקר.

"יש להצטער על מעצרו של הרב ברלנד" כתב הגר"ש רוזנברג, "אם יש טענות ותלונות נגד הנהגה מסוימת, יש לבדוק הדברים במסגרות הקיימות בציבור שלנו, ולא להזדקק לגורמים אחרים. ולא זו הדרך. וה' יתברך ישפות שלו' עלינו ועל כל ישראל. 

הוסיף על כך הגר"ש בעדני, כי "תמיד אמרתי שצריך ללכת היכן שיהודים חרדים רגילים לברר והמשנים יתנו את הדין".

המכתב הוצא ככל הנראה במסגרת ההליך שמתנהל מול שורה של רבנים שמתכוונים לבחון את הטענות הקשות נגד הרב ברלנד. אולם מעיון בתוכן המכתב, אין הם מביעים עמדה באשר למעשיו היו היו או לא, אלא כותבים שהמקום לנהל שיח בעניין זה, הוא בפני הרבנים ולא בבית הדין.

בתוך כך, השופט אלעזר ביאלין דן היום בבקשות המשטרה להאריך בעשרה ימים את מעצרם של הרב ברלנד וארבעה מתלמידיו. מעצרו של הרב אליעזר ברלנד הוארך בחמישה ימים, שניים מתלמידיו בארבעה ימים ושניים נוספים בשלושה ימים. הרבנית תהילה ברלנד, שוחררה בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית למשך חמישה ימים, על ידי קצין משטרה ולא הובאה לדיון בבית המשפט. 

במהלך הדיון, התייחס השופט לחלק מחקירתו של הרב ברלנד, שהשיב לשאלת החוקר "אתה מוסמך כרב?", וענה לו "לא, אני סתם אדם מבוגר, אז אומרים רב".

הרב אליעזר ברלנד הגר''ש בעדני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד