ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ישלם קנס ופיצוי כספי

מפקד המשטרה בדימוס ניצב ניסו שחם - נשפט למאסר בפועל

השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו: בית המשפט גזר הבוקר 10 חודשי מאסר בפועל על ניצב בדימוס ניסו שחם - החשוד בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, מעשה חמור ועוד • בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי קצין בכיר המנצל את תפקידו ומעמדו באופן סדרתי – דינו מאסר

מפקד המשטרה בדימוס ניצב ניסו שחם - נשפט למאסר בפועל
ניסו שחם צילום: Miriam Alster/Flash90

בית המשפט גזר הבוקר (שני) 10 חודשי מאסר בפועל, קנס ופיצוי כספי על ניצב בדימוס ניסו שחם לאחר שהורשע, במסגרת ערעור שהגישה המדינה, בבית המשפט המחוזי בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשה חמור ועוד.

בפסק הדין נקבע כי ניצב בדימוס ניסו שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד.

עו"ד רונן יצחק ועו"ד ליאת יונניאן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה אמרו כי "גזר הדין מבטא את ההכרה של בית המשפט בחומרת העבירות שביצע ניסו שחם בתקופה בה שירת בתפקיד בכיר בקצונת משטרת ישראל".

בית המשפט קבע כי מפקד בכיר שמנצל את מעמדו לצורך קשירת יחסים אישיים במקום העבודה גורם לפגיעה חמורה בכבוד האדם של השוטרות ובשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן - ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח.

"בתום הליך משפטי ממושך, נבקש לחזק את ידי השוטרות שהתייצבו על דוכן העדים - למרות הקושי הרב הכרוך בכך, ואנו תקווה כי פסק הדין שניתן בעניינו של ניסו שחם יהווה תמרור אזהרה ואבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה", אמרו במח"ש.

ניסו שחם הורשע בכך שבמהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל יצר קשרים אישיים פסולים עם שוטרות, על פי רוב בדרגות נמוכות ובתפקידים זוטרים. בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי קצין בכיר המנצל את תפקידו ומעמדו באופן סדרתי – דינו מאסר.

הערעור הוגש על ידי עורכות הדין נעמי גרנות ונילי פינקלשטיין מפרקליטות המדינה, ונוהל בבית המשפט השלום על ידי עו"ד רונן יצחק, ליאת יונניאן ורות יצחק-שרוני מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

ניסו שחם מרמה והפרת אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד