י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"זה לא אותו דבר"

עמית סגל זועם: "הבושה הזו רשומה על ביהמ"ש העליון"

פרשן החדשות עמית סגל זועם על הכשרתה של חברת הכנסת תומכת הטרור היבא יזבק על ידי בית המשפט העליון ובפוסט שהוא מפרסם בחשבון הפייסבוק שלו הוא עושה סדר בין השופטים שהצביעו נגד הפסילה לאילו שתמכו. "בכנסת ישראל תכהן גם בכהונה הקרובה מי שהגדירה את רוצח הפעוטות מנהריה 'קדוש'" • וגם, מדוע נשיאת ביהמ"ש עליון תמכה בפסילה?

עמית סגל זועם: "הבושה הזו רשומה על ביהמ"ש העליון"
עמית סגל צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרשן חדשות 12 עמית סגל יצא נסער מהחלטת בית המשפט העליון להעניק הכשר לתומכת הטרור חברת הכנסת היבא יבזק, ובפוסט תוקפני במיוחד הוא טוען כי חברי רשימת בל"ד מקבלים שירותי סנגוריה מביהמ"ש עליון. לטענתו, ההרכב הצעיר של שופטי העליון, יהיה שונה.

"אפילו אל בית המשפט העליון חילחלה ההבנה החלקית שיש גבול לכל תעלול" כותב סגל. "נשיאת העליון אסתר חיות נאלצה לעמוד מאחורי ההערה הבלתי מחייבת שהשמיעה בספטמבר, אחרי פסילת שלושה מועמדי עוצמה יהודית, ולפסול את חברת הכנסת היבא יזבק. באורח נדיר ביותר" אומר סגל "מצאה עצמה כבוד הנשיאה בדעת מיעוט".

לעומתה כותב סגל "השופטים מזוז, ברק ארז, פוגלמן, עמית וברון שפסלו בסיטונות ב-2019 את מועמדי עצמה יהודית, נמלאו פתאום ספק ב-2020 האם יזבק, תומכת הטרוריסטים הנאלחים קונטאר ומוגרבי, תומכת בטרור או לא ממש, או ממש לא. נימוקיהם יכלו להיות נדונים ברצינות לולא זכרנו כמה מעט קדושה העניקו לזכות הזו בשתי הבחירות הקודמות. נימוקיהם הארכניים ניתנים לסיכום בארבע מילים: זה לא אותו דבר".

סגל עושה סדר בהרכב שופטי העליון ומסביר כי "שוב הוכח שהכל אנשים. שני השופטים שמינתה ציפי לבני הצביעו נגד פסילה, שני השופטים שמינתה איילת שקד הצביעו בעד. שני השופטים הדתיים הצביעו בעד, חמישה משבעת החילוניים נגד. לא הכל שפיט, הכל אנשים".

"לתמוך בטרור זה בושה", אמר השופט עמית בדיון הקודם בספטמבר. כנראה לא מספיק בושה כדי לפסול אותה. עמית ביצע תמרונים מילוליים מרהיבים כדי לחזור בו מאמירתו ההיא, שמתבררת בדיעבד כטוקבק גרידא".

"במשך דור שלם עמית וקודמיו פשוט מוחקים את סעיף התמיכה בטרור, בעודם מאפשרים פסילה על סמך תמיכה בגזענות. מבחינתם גזענות חמורה מתמיכה בטרור. זה כמובן לגיטימי, בתנאי שיתפקדו למפלגה וירוצו לכנסת. עד אז, הם אינם יכולים לפרש את החוק באופן סלקטיבי".

"יחד עם האגף הצעיר יותר של בית המשפט" טוען סגל, "זה שטרם שותף בהרכב, יהיה שם רוב לפסילה בפעם הבאה. גם כך, השינויים בהרכב העליון כבר ניכרים. מוטב שיזבק וחבריה יזכרו זאת בכהונה הקרובה. העליון לא תמיד יספק להם, כהרגלו בשש הפעמים האחרונות, שירותי סנגוריה בהתנדבות."

לסיכום כותב סגל: "בכנסת ישראל תכהן גם בכהונה הקרובה מי שהגדירה את רוצח הפעוטות מנהריה ״קדוש״ ואת רוצחת 35 ישראלים כ"סמל פמיניסטי שהספיקה הרבה". הבושה הזו רשומה על שם בל״ד, על שם הרשימה המשותפת, ועל שם העליון".

סגל תוקף גם את מנדלבליט בדבריו וכותב כי הבושה "רשומה גם על שם היועמ״ש שקיבל מהלומה מארבעה שופטים, וממרצ שהגנה עליה בעודה מבקשת - גם אם בצדק - לפסול מועמדים מהקצה הימני. היא תהיה רשומה גם על שם מי שיבקש את אצבעה של יזבק, בתמיכה, בהימנעות או ביציאה מהאולם, בחישובי הקיצין והקואליציות שאחרי הבחירות".

בית המשפט העליון היבא יזבק עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד