ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

למה חשוב לשים לב בקשר לכיסויי ביטוח בריאות

במדינה כמו ישראל, בה קיימת מערכת בריאות ציבורית המספקת לנו שירותי בריאות כלליים שונים כמעט ללא עלות, קל במיוחד להיתפס לשאננות ולשכוח מכך שאנחנו משלמים מסי בריאות שונים מדי חודש (הן במיסי המדינה והן עבור קופת החולים וכו') מצד אחד, ושהכיסויים להם אנו זכאים רחוקים מלכסות את כל האפשרויות בהן אתם עלולים להיתקל מבחינת הצורך בטיפולים רפואיים, מצד שני

למה חשוב לשים לב בקשר לכיסויי ביטוח בריאות
ביטוח נסיעות לחו"ל צילום: פוטוליה

בריאות היא כמובן אחד האספקטים החשובים והמרכזיים ביותר בחיים של כולנו, למרות שאנחנו נוטים להיזכר עד כמה נושא זה חשוב בעיקר כשאנחנו מתחילים להרגיש לא טוב, או כאשר אנחנו נקלעים למצב בריאותי מצער זה או אחר. בפועל, ככל שנהיה מודעים יותר לנושא ונדאג גם לכסות את עצמנו בדרכים מקובלות שונות – כך יהיה לנו קל יותר גם לשמור על הבריאות וגם להתמודד ביתר קלות והצלחה עם מצבים בריאותיים לא נעימים אותם אנו עלולים לחוות. בכל הנוגע לכיסויי הבריאות השונים שלנו – למה חשוב במיוחד לשים לב מבעוד מועד ולהיות מודעים אליו עוד הרבה לפני שקורה לנו משהו?

עבור מה בדיוק אנחנו מכוסים? – ביטוחי בריאות שונים

שאלה ראשונה בחשיבותה אותה כדאי שנשאל את עצמנו היא – מהם בעצם כיסויי הבריאות שלנו? עבור אילו מקרים ומצבים בריאותיים שונים אנו מבוטחים ומכוסים ועבור אילו לא?

במדינה כמו ישראל, בה קיימת מערכת בריאות ציבורית המספקת לנו שירותי בריאות כלליים שונים כמעט ללא עלות, קל במיוחד להיתפס לשאננות ולשכוח מכך שאנחנו משלמים מסי בריאות שונים מדי חודש (הן במיסי המדינה והן עבור קופת החולים וכו') מצד אחד, ושהכיסויים להם אנו זכאים רחוקים מלכסות את כל האפשרויות בהן אתם עלולים להיתקל מבחינת הצורך בטיפולים רפואיים, מצד שני.

לכן, הצעד ההגיוני לפעולה בהקשר זה, בו בוחרים מרבית האנשים המפתחים מודעות גבוהה לנושא, הוא רכישת ביטוחי בריאות משלימים אשר יכסו אותנו עבור מצבים רפואיים רבים נוספים אליהם אנו עלולים להידרש, כאלו אשר לא יכוסו כלל או באופן מלא על ידי מערכת הבריאות הממלכתית וסל התרופות.

עלותם של ביטוחי בריאות מסוימים היא זעומה ביחס לתועלת שהם, מעניקים לנו במידת הצורך – מימון של ניתוחים מורכבים שונים או תרופות יקרות אשר אינן בסל התרופות, השתלות, ביטוח סיעודי, התמודדות ארוכת טווח עם מחלה קשה ועוד – כל אלו הם מקרים נפוצים אשר משאירים את הסובלים מהם מרוששים לחלוטין, במידה ולא הצטיידו בביטוח בריאות מבעוד מועד.

ביטוח נסיעות לחו"ל

נקודה נוספת שחשוב לשים אליה לב, אשר רלבנטית במיוחד עבורנו הישראלים הידועים בחיבתם לחופשות ויציאה מגבולות ארצם, היא רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל.

גם כאן, מכיוון שכישראלים אנו רגילים ליהנות מביטוח בריאות ממלכתי מקיף יחסית, אנחנו נוטים לשכוח כי ברגע שיצאנו מגבולות המדינה איננו מכוסים יותר עבור שום דבר ואף מקרה. בעוד הוצאה רפואית בסיסית עבור פציעות קלות יחסית עלולה בקלות לעלות אלפי ועשרות אלפי דולרים במדינות מסוימות (שלא לדבר על העלות של טיפול במקרים קשים יותר, הטסה לארץ במקרה של פציעה או תאונה וכד'), ביטוח נסיעות לחו"ל הוא התשובה המתבקשת כל כך עבור כל ישראלי/ת הנמצאים לפני יציאה מהארץ. זכרו לרכוש ביטוח חו"ל לפני הטיסה ולא תתחרטו!

*** בשיתוף עם כלל ביטוח המציעה מגוון ביטוחי בריאות כולל ביטוחים לנסיעה לחו"ל במגוון מסלולים  וכיסויים.

ביטוח בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד