י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסית לטרור

28 חודשי מאסר נגזרו על השייח' ראאד סלאח

ביהמ"ש גזר 28 חודשי מאסר בפועל על המנהיג לשעבר של הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בגין הסתה לטרור • בנוסף נגזרו עליו שנה וחצי מאסר על תנאי

28 חודשי מאסר נגזרו על השייח' ראאד סלאח
פלאש 90

בית המשפט השלום בחיפה גזר היום (שני) 28 חודשי מאסר בפועל על ראאד סלאח מחאג'נה, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, לאחר שהורשע בשלוש עבירות של תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת, ו-3 עבירות של הסתה לטרור.

​ראאד סלאח​ שימש כראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית​ עד שלהי 2015 אז הוכרז כהתאחדות בלתי מותרת, לפי תקנות ההגנה, כך גם ארגוני "המורביטון" ו-"המורביטאת". ​ברקע הנאומים שנשא, אירועו מהומות ואירועי הפרות הסדר בהר הבית, שהתרחשו בחודש יולי 2017. זאת בהמשך לפיגוע שהתרחש ביום 14/7/17 במתחם הר הבית, על ידי שלושה מחבלים, תושבי אום אל פאחם, בו נרצחו שני שוטרי מג"ב. לאחר הפיגוע, נסגר מתחם הר הבית, והוצבו גלאי מתכות, בכניסה להר הבית.

בעקבות החלטה זו, שררה מתיחות ביטחונית רבה, באיזור הר הבית, שהובילה לעימותים אלימים, בין האוכלוסיה הערבית המוסלמית, לבין כוחות הביטחון. באישום הראשון הביע ​ראאד סלאח​ תמיכה מפורשת בארגון התנועה האיסלאמית, שעם הכרזתו כהתאחדות בלתי מותרת ולאור החוק, נחשב כארגון טרור.

​ראאד סלאח​ טען, כי הארגון ממשיך להתקיים למרות הגדרתו כארגון לא חוקי ואף טען כי הוא עדיין עומד בראשו. באישומים הנוספים, נשא ​ראאד סלאח​ דברים, תוך שבח, אהדה, תמיכה והסתה לטרור. נאומיו/התבטאויותיו, נישאו על רקע האקלים הביטחוני, המתואר.

בית המשפט ציין בגזר הדין כי "כיום, מדובר ב'עליית מדרגה'. בנדוננו, הנאשם שיבח תמך והסית לטרור, ולא "רק" לגזענות ואלימות, כמו במקרה הקודם בו הורשע. דפוס התנהגותו, אז והיום, זהה. הרטוריקה והטקטיקה, המשלהבים לא השתנו. כמו אז, גם כיום, ישנו שימוש, במוטיב הסכנה למסגד "אל אקצה" כדי להצית את המון המאמינים, בטענה כי המקום הקדוש נתון כביכול בסכנה".

עוד נקבע כי "הדברים נאמרו, באופן מסית, תוך אהדה ושבח למעשה טרור שאירע (הפיגוע בהר הבית), תוך שימוש ברטוריקה מלבה, מחרחרת ריב, שנאה, ומדון, שבכוחה לעודד שפיכות דמים. דברים שבינם לבין מחאה חריפה, המצויה בגדריו של חופש הביטוי, אין דבר וחצי דבר".

השופט שלמה בנג'ו כתב עוד כי באשר לעיתוי הדברים שנאמרו על ידי ​ראאד סלאח, ש"נאמרו בצוק העיתים ובלהט הרוחות, באווירה נפיצה במיוחד, על רקע המהומות והפיגוע בהר הבית. במקרה בו מדובר באיש ציבור בעל שיעור קומה, כמו זה של הנאשם, אומר דברים מסיתים חמורים, ודבריו זוכים לחשיפה ציבורית כה רחבה, טמון בכך פוטנציאל גבוה לטרור ולאלימות".

ראאד סלאח התנועה האסלאמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד