י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בבית החדש

ברכת כהן: הביקור של הגרב"ש אצל ראש ישיבת בריסק

הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש הגיע לביקור בבית מורו ורבו זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק ראש ישיבת בריסק המחלים בחסדי שמים בביתו החדש בגוש 80 בירושלים 

ברכת כהן: הביקור של הגרב"ש אצל ראש ישיבת בריסק
הגרב"ש דויטש בביקור אמש צילום: באדיבות המצלם

אמש (ראשון) סמוך לחצות הלילה, הגיע הגרב"ש הכהן דויטש ממנהיגי הפלג הירושלמי למעונו של זקן ראשי הישיבות ראש ישיבת בריסק הגרמ"ד הלוי סלובייצ'יק בביתו החדש שבשכונת גוש 80 בירושלים. 

כזכור, לפני כחודשיים שררה דאגה רבה בעולם התורה בעקבות דלקת ריאות חמורה ממנה סבל זקן ראשי הישיבות. לאחר שחרורו עבר הגרמ"ד להתגורר בביתו החדש ברחוב עלי הכהן, כאשר מלבד השיעורים המתקיימים מידי יום כסדרם לא התקיים קבלת קהל וביקורים בביתו. 

כאמור, אמש בשעת חצות ליל שררה התרגשות רבה בקרב תלמידי ישיבת בריסק עם ביקורו של ראש הישיבה הגרב"ש דויטש במהלך הביקור שנערך שוחחו השניים ארוכות בדברי תורה ובענייני השעה, כשבין היתר שוחחו על לימודו של הגרב"ש בישיבת בריסק כשהגרמ"ד מציין בפני הנוכחים בחדר שהגרב"ש היה מראשוני וטובי בני הישיבה לדורותיה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בפגישה ציין ראש הישיבה בפני הגרמ"ד כי בתקופה זו סיים את מסכת ערכין כאשר ספרו של זקן ראשי הישיבות, 'שיעורי רבנו משולם דוד', לא מש משולחנו כל זמן לימודו במסכת זו. 

הגרב"ש ציין בפני ראש ישיבת בריסק שכולנו שואבים חיזוק מכוחותיו של ראש הישיבה בהמשך הרבצת התורה, בציינו שהוא בבחינת מקום הארון למעלה מן המידה, והוסיף כי הנו מצפה לשלומו ולבריאותו במהרה ממש.

בסיום פגישתם ראש ישיבת בריסק התנצל בפני ראש הישיבה שאינו יכול וכי אין בכוחותיו לצאת וללוותו מביתו וביקש שיברכו בברכת כהן. 

הרב ברוך שמואל דויטש הרב משולם דוד הלוי סולובייציק ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד