כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הוראה מלמעלה

אבוטבול נגד בנט: "פגע וביזה - בהוראת דרעי לא הגבנו"

לאחר שבנט טען שאת הסיעות החרדיות מעניין "רק כסף" ולאחר מכן מיהר להתנצל וניסה להבהיר את דבריו, חבר הכנסת היחיד שהגיב היום לדברים הקשים הוא חבר הכנסת משה אבוטבול שחשף כי יושב ראש ש"ס השר דרעי ביקש לא להגיב לבנט • צפו

אבוטבול נגד בנט: "פגע וביזה - בהוראת דרעי לא הגבנו"
דרעי ואבוטבול צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

יממה לאחר פרסום דבריו המקוממים של יושב ראש ימינה שר הביטחון נפתלי בנט בהם השמיץ את החרדים בדרשה בבית הכנסת 'לכו נרננה' בקרית שמואל, כשבן היתר אמר כי את החרדים מעניין רק כסף, למרות פניית 'בחדרי חרדים' כל חברי הסיעות החרדיות סירבו להגיב לדברים, אך אחד, חבר הכנסת משה אבוטבול, מתייחס היום (שני) לדברי השר בנט וחושף מדוע חברי סיעת ש"ס נמנעו להגיב לדברים.

במענה לדברים של השר בנט שטען בנאומו כי "כולם על הראש של הציונות הדתית. כחול לבן יש להם קמפיינים דגל וחרד"ל, מפלגת העבודה מחלקת עלוני שבת בבתי הכנסת, ש"ס פתחו למען השם מטה ציונות דתית, שלא לדבר על הליכוד".

חבר הכנסת אבוטבול השיב לבנט כי "ש"ס בכלל לא מתעמתת עם הציונית הדתית, זו הוראה שלא להתעמת עם הציונות הדתית ולמרות שאתה בעצמך ירית בתוך הנגמ"ש בכנס בשבת ופגעת וביזית את הציבור החרדי".

אבוטבול אמר בנאומו כי "אנחנו בהוראות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לא הגבנו לך, וזאת כדי לא ליצור הסלמה" אמר אבוטבול והבהיר כי "ש"ס לא נגד הציונות הדתית ואנו לא מתעמתים עם הציבור הדתי לאומי מתוך אחריות לגוש הימין".

אבוטבול הוסיף ותקף את את השר בנט: "כשר ביטחון הממונה על הצבא, הכלל הראשון שאתה אמור לדעת שלא יורים אל תוך הנגמ"ש".

כזכור, אתר 'זמן ישראל' פרסם ציטוט של שר הביטחון נפתלי בנט שאמר כי "החרדים הם בעלי ברית פוליטיים נוחים בגלל שאינם מתעניינים במדיניות ותומכים בכל מהלך – מדיני, כלכלי או ביטחוני – כל עוד הם מקבלים תקציבים כספיים". עוד טען בנט כי "איתם זה נורא קל - החרדים אומרים: תביא לי את הכסף, ואתה עכשיו, אתה רוצה מדינה פלסטינית? תעשה מדינה פלסטינית. אתה לא רוצה מדינה פלסטינית? אל תעשה מדינה פלסטינית. אתה רוצה בכלכלה מהלך כזה או מהלך כזה, מלחמת לבנון השנייה? הם אומרים תביא לי את הכסף".

בעקבות הפרסום, פנה 'בחדרי חרדים' לחברי הסיעות החרדיות שהתעלמו מדבריו במופגן וסירבו להתייחס לדבריו כנגד הציבור החרדי. מנגד, בסיעת 'ימינה' מיהרו להבהיר את דבריו של בנט ומסרו ל'בחדרי חרדים': "האמירה עוותה והוצאה לחלוטין מהקשרה. השר בנט עובד בשיתוף פעולה עם החרדים ומעריך מאוד את הציבור החרדי. לא הייתה כל כוונה לפגוע, ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע".

בתגובה, פורסמה באתר 'זמן ישראל' הקלטה של השר בו הוא נשמע אומר את הדברים המתסיסים נגד הציבור החרדי.

אבוטבול נפתלי בנט אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד