י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אוהב ישראל

המיליארדר היהודי יתרום סכום עתק לטראמפ

מגייסי הכספים של הנשיא טראמפ טוענים, כי בעלי עיתון 'ישראל היום', המיליארדר היהודי שלדון אדלסון יתרום 100 מיליון דולר לטראמפ ולרפובליקנים

המיליארדר היהודי יתרום סכום עתק לטראמפ
טראמפ ונתניהו צילום: Miriam Alster/FLASH90

ענק הקזינו, המיליארדר הקונסרבטיבי פרו-ישראל, שלדון אדלסון, צפוי לתרום לפחות 100 מיליון דולר בכדי לסייע למאמצי הנשיא דונלד טראמפ לנצח את הבחירות בסוף השנה הנוכחית, כך על פי שלושה אנשים המעורים בתוכניות של אדלסון. על כך דווח אתר ה'גרדיאן' הבריטי.

אדלסון ואשתו פותחים את ארנקיהם בצורה רחבה יותר בעידן טראמפ

האדלסונים, שבדרך כלל נותנים כמה מהתרומות הגדולות יותר שלהם לקראת סיום הקמפיינים, הוציאו בשנת 2018 שיא אישי של 124 מיליון דולר - רק בתרומות שנחשפו בפומבי.

מאז קמפיין הבחירות של 2016, אדלסון וטראמפ עבדו בצמוד זה לצד זה, ויצרו קשר קרוב מאד ככל שטראמפ הטה את המדיניות של ארה"ב לטובת ישראל, וכן עם תורמים ופעילים שמרנים בעולם היהודי והאוונגליסטי הנוצרי.

המיליארדר היהודי שלדון אדלסון

על פי מגזין 'פורבס', אדלסון שווה 39 מיליארד דולר. אדלסון תומך נלהב מזה כמה שנים במהלכים פרו-ישראליים שעשה טראמפ, כולל העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, והוא גם עמד מאחורי נסיגת ארצות הברית מהסכם הגרעין האיראני שנחתם על ידי ממשל אובמה.

בחודש שעבר ביקרו האדלסונים בבית הלבן לקראת חשיפת תוכנית השלום במזרח התיכון של טראמפ, שהפלסטינים וכן רוב מדינות ערב דחו כיוון שנטתה מידי לטובת ישראל, אך טראמפ כזכור, כינה אותה 'עסקת המאה'.

לפני הטקס הרשמי, אדלסון נפגש עם טראמפ, לפי מקור אחד. אדלסון קיים כמה פגישות אחרות עם טראמפ בוושינגטון ובלאס וגאס, ומדי פעם הם מדברים בטלפון, כך אומרים מקורות ל'גארדיאן' הבריטי.

יום לפני שהכריז טראמפ במאי 2018 כי ארה"ב נסוגה מהסכם הגרעיני עם איראן, אדלסון טס לווישנגטון מביתו שבלאס וגאס ונפגש ביחידות עם טראמפ וכמה אנשי צמרת בממשל, כולל סגן הנשיא, מייק פנס, והיועץ לביטחון לאומי דאז, ג'ון בולטון, שלאדלסון היו עמו קשרים חזקים.

מספר ימים לאחר מכן, אדלסון שהה בירושלים עם כמה בכירים בחברות שלו, וכן עם כמה עוזרי צמרת של טראמפ, כולל ג'ארד קושנר, כדי לחגוג את הטקס הרשמי לציון מעבר השגרירות האמריקנית לירושלים, שהיה בראש סדר העדיפויות של אדלסון.

שלדון אדלסון מרים אדלסון דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד