י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"היינו נופלים לדיכאון"

מפעים: הרב החב"די שמוסר את נפשו ביבשת השחורה

שליח חב"ד באתיופיה הרב אליהו חביב, היה זה שנחלץ ראשון לעזרת המשפחות השכולות שאיבדו את ילדיהן בהתרסקות מטוס 'אתיופין איירליינס' לפני מספר חודשים. זו רק דוגמה אחת לעשייה העצומה שלו במדינה הנידחת שביבשת השחורה

מפעים: הרב החב"די שמוסר את נפשו ביבשת השחורה
הרב אליהו חביב צילום: באדיבות המצלם

לפני מספר חודשים התרסק מטוס של חברת 'אתיופין איירליינס' בשטח פתוח במדינת אתיופיה. על המטוס היו מספר נוסעים ישראליים. דקות אחדות לאחר ההתרסקות קיבל שליח חב"ד באתיופיה, הרב אליהו חביב, שטף של טלפונים מכל רחבי העולם, בבקשה לקבלת עדכונים מהמצב.

הביורוקרטיה האתיופית לא קלה, ולאחר מאמצי שכנוע רבים - קיבל הרב חביב אשרת כניסה לאזור. בזריזות וביעילות - ניצל הרב חביב את הפירצה והשיג גם אישורים עבור צוות זק"א הישראלי לכניסה לאזור כדי לבצע את עבודת הקודש.

להשתתפות בעבודת הקודש של בית חב"ד אתיופיה הכנסו>>>

שבת. בית חב"ד באדיס אבבה. יושבים יחד בני המשפחות השכולות, צוות זק"א, שגריר ישראל באתיופיה, יחד עם מטיילים ישראליים שעברו באזור, וכמובן, שלוחי הרבי.

"לולא הרב חביב היינו נופלים לדיכאון ומאבדים את טעם החיים!" אמרה אחת האימהות השכולות. "בית חב"ד היה פשוט הבית החם והמחבק שלנו באותה תקופה. לולא הליווי הצמוד והדאגה לפרטים הכי קטנים - לא יודעת באיזה מצב נפשי היינו היום…"

סיפור זה, הוא אחד מיני עשרות רבות של סיפורים שלא סופרו על הבית היהודי הפועם בלב מדינת אתיופיה. מישהו מכם שמע על השליחה שתחי' שבמסירות נפש - ילדה את ילדיה בבית הרפואה האתיופי - לעיתים ללא חשמל ומים - העיקר לא לפספס אפשרות להשפיע על עוד יהודי ויהודייה?!

אתם גם לא התוודעתם מעולם לשעות הרבות שהרב אליהו משקיע בכיתות רגליים מדי יום חמישי לחלוקת חלות, מצרכי מזון ובגדים לבני הקהילה היהודית המקומית מעוטי היכולת.

גם על המקווה שפתחו זוג השלוחים במקום, תחת סכנה של אכיפה שלטונית מקפידה, רק כדי שעוד יהודים ישמרו על טהרה וקדושה! גם על זה לא שמעתם.

הבית של כולם. הבית שמחבק כל יהודי. הבית שהוא ביתו הראשון של כל איש עסקים יהודי או דיפלומט בכיר, הבית שמעניק ארוחות כשרות, תפילות ושיעורי תורה, אירוח בשבתות וחגים, ליל סדר ציבורי וגם שיחה מעומק הלב עם נער תוהה.

הבית שמחבק את כולם באתיופיה - זקוק כעת לחיבוק שלנו!

כדי להמשיך בפעילות השוטפת, ולהגדיל את ההשפעה הרוחנית והגשמית העצומה - אנו זקוקים כעת לתרומתכם הנדיבה!

העניקו חיבוק לבית שמחבק את כולם

אתיופיה יהודי אתיופיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד