י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
סערה בימין

דיווח: נתניהו ביקש בחשאי מהרבנים: הסירו תמיכתכם מבנט

לא שקט בגוש: על פי דיווח בעיתון הארץ, ראש הממשלה נתניהו נועד בימים האחרונים עם רבנים נחשבים בציונות הדתית וביקש מהם שיסירו את תמיכתם במפלגת ימינה ובעומד בראשה, השר נפתלי בנט 

דיווח: נתניהו ביקש בחשאי מהרבנים: הסירו תמיכתכם מבנט
נתניהו/בנט צילום: יוסי זליגר/יונתן זינדל, פלאש 90

שינוי מגמה בליכוד: אם בתחילת המירוץ הנוכחי לכנסת ה- 23 טענו בליכוד כי המטרה שלהם היא להשיג רוב של 61 מנדטים לגוש הימין - ללא ישראל ביתנו, על פי הדיווח היום (שני) ב'הארץ', בליכוד משנים כיוון ופועלים במישור אחר להגדלת הכוח הפוליטי של הליכוד. על פי הדיווח, מאחורי הקלעים ראש הממשלה פועל ראש לפגוע בסיעת 'ימינה' הממוקמת מימין לליכוד, אולי מחשש להליכה שלהם אחרי הבחירות עם כחול לבן.

על פי הדיווח, בימים האחרונים נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כמה רבנים בציונות הדתית וניסה לשכנעם להסיר את תמיכתם במפלגת ימינה ומהעומד בראשה שר הביטחון נפתלי בנט, בטענה כי לא ניתן לסמוך עליו. לטענת נתניהו, בנט ישתף פעולה לאחר הבחירות עם יושב ראש כחול לבן בני גנץ וטענה נוספת שהציג נתניהו לרבנים היא, כי בנט יפצל את ימינה כדי לחבור לגנץ לאחר הבחירות.

כתב 'הארץ' חיים לוינסון דיווח, כי במפגלת 'הליכוד' קיבלו סקרים פנימיים המלמדים כי גוש הימין - חרדים לא יצליח להגיע ל 61 מנדטים ולכן מטרת הליכוד כעת היא להפוך לסיעה הגדולה בכנסת כדי לשפר עמדות במו"מ על הקמת ממשלת אחדות לאחר הבחירות. בשבוע האחרון תקפו ראש הממשלה ושרי הליכוד את ימינה ואת בנט מספר פעמים באופן פומבי.

במפלגת ימינה מנגד לא יודעים כיצד לפעול, בנאומו היום בכנסת עקץ השר נפתלי בנט את הליכוד על קריצתם לציונות הדתית, אך סירב לצאת למתקפה וזאת בעקבות ההבנה כי נתניהו זוכה לאחוזי פופולריות גבוהים בקרב מגזר הציונות הדתית.

השר בצלאל סמוטריץ׳ מראשי ימינה צייץ הבוקר (שני): "מבין שחבריי שרי הליכוד קיבלו הבוקר הוראה לשבור את עוצר הראיונות כדי לצאת במתקפה על השר בנט. מישהו יכול להסביר את אסטרטגיית מנהיג המחנה הלאומי שבמקום להתאמץ להגדיל את גוש הימין ולהביא 61 מנדטים בוחר לירות בתוך הנגמ"ש ולתקוף את השותפים הטבעיים ביותר שלו?!"

מהליכוד נמסר בתגובה לדיווח ב׳הארץ׳, כי "הדרך היחידה להבטיח ממשלת ימין בראשות נתניהו היא להצביע רק לליכוד. לגנץ אין אפשרות להרכיב ממשלה".

הליכוד בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד