ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חושש מהתכנית

יהדות התורה בישרה על תמיכה; הרב עדיין מתלבט

למרות שיהדות התורה כבר פרסמה כי הרב הציוני דתי דוד חי הכהן ייתן את תמיכתו לרשימה, בסביבתו של הרב טוענים כי הדבר אינו סגור וכי הרב מעוניין לדבר עם גדולי ישראל והביע בפניהם את חששותיו מהסכם המאה של הנשיא טראמפ

יהדות התורה בישרה על תמיכה; הרב עדיין מתלבט
ראשי יהדות התורה אצל הרב דוד חי הכהן צילום: באדיבות המצלם

דרישתו של הרב דוד חי הכהן לקבל התחייבות נוספת מראשי יהדות התורה שלא יתמכו בממשלה שתקדם את הסכם המאה אם תכלול בתוכה הקמת מדינה פלסטינית, ממשיכה להעסיק את תלמידי הרב מהציונות הדתית שתמך ביהדות התורה בסבב החולף.

לפני כשבועיים דיווח 'בחדרי חרדים' לראשונה, כי ראשי יהדות התורה נועדו לפגישה עם הרב דוד חי הכהן במעונו בבת ים ובסיומה פרסמו ביהדות התורה הודעה לפיה "הרב דוד חי הכהן שליט"א יודיע על תמיכתו גם בבחירות הקרובות ברשימת 'יהדות התורה".

אלא שהיום מתברר, כי מצידו של הרב טרם החליטו האם לתמוך שוב ברשימת יהדות התורה ונמסר כי הרב דוד חי הכהן מבקש לעלות לגדולי ישראל ולחברי מועצת גדולי התורה בכדי להעלות בפניהם את החששות מהסכם המאה שהניח בתחילת החודש נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

נתנאל מאירי עוזרו אישי של הרב דוד חי הכהן שיגר היום הודעה לתלמידיו בארץ בו נכתב כי "הרב הזמין ללשכתו את את חברי הכנסת של יהדות התורה, ושוחח איתם על המשך תמיכתנו במפלגה בבחירות הקרובות". במכתב הוא מדגיש כי "בגלל המצב שהגיע לפתחנו בדמות תכנית המאה של טראמפ, הרב נדרש לעסוק בנושא ולמצוא פתרון נכון להתמודדות בנקודות הבעייתיות שנמצאות בעסקה הנ"ל - הקמת מדינה פלשתינית, בידוד ישובים ועוד".

מאירי מציין עוד כי הרב חי הכהן "צריך להיפגש עם גדולי הת"ח והרבנים, חברי מועצות הרבנים של יהדות התורה על מנת לשמוע מהם את עמדתם בשביל הכרזת תמיכה אפשרית במפלגה".

תכנית המאה הרב דוד חי הכהן יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד