י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפרטיות נפרצה

נבדק חשד חמור: הפרטים שלכם דלפו לכולם

משרד המשפטים פתח בהליך פיקוח בשל חשדות לדליפת פנקס הבוחרים, אליו ניתנת גישה רק למפלגות השונות בהתאם להוראת הגנת הפרטיות 

נבדק חשד חמור: הפרטים שלכם דלפו לכולם
אילוסטרציה צילום: unsplash

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים פתחה בהליך פיקוח, בשל חשדות להפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), בעקבות מידע על דליפת פנקס הבוחרים.

מפקחי הרשות להגנת הפרטיות נמצאים ברגעים אלה במשרדי אחת החברות, אשר לפי החשד פנקס הבוחרים עם המידע האישי שבו דלפו ממנה. במקביל, פועלת הרשות מול הגורמים המוסמכים למניעת המשך הדלף, בתיאום עם מכלול הרשויות הרלוונטיות.

פנקס הבוחרים שנמסר למפלגות מדי מערכת בחירות נועד לשימושן בכפוף להוראות חוק הבחירות וחוק הגנת הפרטיות. האחריות לקיום הוראות חוק הגנת הפרטיות וחוק הבחירות, לרבות אבטחת המידע שבפנקס הבוחרים, מוטלת בראש ובראשונה על המפלגות. גם ובמיוחד כאשר הן נעזרות בספקי מיקור חוץ, והן עלולות לשאת באחריות פלילית או אזרחית במקרה של הפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות.

את הרשות להגנת הפרטיות בפיקוח מורכב זה מלווה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

אתמול (ראשון) פרסם רן בר-זיק באתר 'הארץ' כי 'הליכוד' העלה לאפליקציה את פנקס הבוחרים המלא של מדינת ישראל - ופרטים אישיים של 6,453,254 אזרחיות ואזרחים דלפו. המידע כולל שמות מלאים, מספרי תעודות זהות, מין וכתובת עדכנית של כל בעלי זכות ההצבעה בישראל, וכן מספרי טלפון ופרטים נוספים של חלק מהם.

בשבוע שעבר נחשף באתר "העין השביעית" כי לפי עתירה שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית, השימוש באפליקציה נעשה בניגוד לחוק וחושף את פרטיהם האישיים של כ-6.5 מיליון ישראלים בעלי זכות הצבעה – ימנים, שמאלנים וחסרי דעה פוליטית.

ביום חמישי בערב, שעות אחדות לאחר הגשת העתירה והדיווח על אודותיה, ערך נתניהו בעיר חדרה כנס בחירות שהועבר בשידור חי בפייסבוק. לקראת סוף הנאום, אחרי שמנה את הישגיו כראש ממשלה, זרק נתניהו שאלה לחלל האולם: "איפה האלקטור? איפה האלקטור? איפה רביבו והאלקטור? אלקטור, אלקטור, אלקטור".

נתניהו ציפה שבשלב זה תוצג מאחוריו שקופית שתסביר לנוכחים כיצד להשתמש באפליקציה. כשזה לא קרה, הוא נזף בדוברו, יונתן אוריך. "יונתן, אתה משוחרר, אתה מפוטר", אמר בחיוך. אוריך, במעיל עבה וכובע מצחייה, עלה לבמה והסביר לקהל שכדי לנצח בבחירות צריך להיכנס לחנות האפליקציות הסלולריות, להוריד את "אלקטור", לשלוח הודעה למספר של הליכוד ולהתחבר למערכת.

הרשות להגנת הפרטיות הפצת אגרון תוכנת אגרון פנקס הבוחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד