ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"שימוש מניפולטיבי"

המנכ"ל תוקף את גנץ ויוצא להגנת ליצמן: "קל לרדת על שר חרדי"

מנכ"ל איכילוב ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר תוקף את קמפיין "תיק 5000" של בני גנץ, בו הוא מאשים ש-5,000 איש מתים מדי שנה "מקריסת מערכת הבריאות" • על הקמפיין: "לא העליתי בדעתי שישתמשו בו באופן מניפולטיבי כל כך" • על השר יעקב ליצמן: "קל לרדת על שר חרדי"

המנכ"ל תוקף את גנץ ויוצא להגנת ליצמן: "קל לרדת על שר חרדי"
רוני גמזו לצידו של ליצמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מנכ"ל איכילוב ומי שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, לא יכל להשאר אידש כשראה את קמפיין "תיק 5000" של גנץ, בו הוא מאשים ש-5,000 איש מתים מדי שנה "מקריסת מערכת הבריאות".

"את המספר 5,000 אני יזמתי", הוא אומר בראיון ל"גלובס". "אני זה שהכנסתי אותו לדוח המבקר ואני כועס כי לא העליתי בדעתי שישתמשו בו באופן מניפולטיבי כל כך".

לדבריו, "זה מספר משנת 2012 שניתן כהערכה בלבד. בשנים שחלפו להערכתי חל מיתון, אבל גם אז זה היה מספר מאוד מוערך ומקורב ואני לא חושב שנכון לדבר על יעד מספרי בהקשר הזה. בישראל מתים כל שנה 130 אלף איש ואין בהכרח קשר להתנהגות לא נכונה או צפיפות בבתי החולים, יש מחלות. אז נכון, שיעור המיטות לנפש עדיין נמוך אבל זו ממש לא הבעיה הכי חמורה".

הוא גם מלא הערכה לשר הבריאות יעקב ליצמן. "קל גם לרדת על שר חרדי", אומר גמזו, "ואני אומר לך שיעקב ליצמן הוא שר הבריאות הכי טוב שהיה כאן. דוגמה ומופת לשרי בריאות. אז נכון שהיו לו שנתיים שלוש קשות בהתחלה אבל עצם העובדה שהוא מבקש את תיק הבריאות פעם אחר פעם אומרת המון בעיני והוא עשה הרבה דברים גדולים".

לדבריו, "עומס בבתי חולים מצטלם טוב. מעולם לא יישרתי קו עם הממשלה עד כה. במשך שנים לא החלפתי מילה עם נתניהו, אבל אני לא מוכן שמערכת הבריאות תהפוך לכלי ניגוח. אנחנו מדינה מזדקנת עם עומס של מחלות כרוניות, העומס בקהילה, העומס על קופות החולים בלתי נסבל, אבל על זה פחות מדברים. למה? שוב כי זה מצטלם פחות טוב".

יעקב ליצמן בני גנץ משרד הבריאות מפלגת כחול לבן בית חולים איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד