י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שוחד בחירות"

אולטימטום לנתניהו: יש לך 48 שעות בלבד לבטל את הוועדה

למעלה מעשרה עורכי דין מהמגזר הפרטי שלחו מכתב לנתניהו, בו הם מודיעים לו כי ישלו 48 שעות בלבד להודיע על ביטולה של וועדת הבדיקה להתנהלות מח"ש • באם לא, הם מאיימים בפנייה לבג"ץ • "כל-כולו ניסיון לגזור 'קופון פוליטי', שלא לומר להציע 'שוחד בחירות'"

אולטימטום לנתניהו: יש לך 48 שעות בלבד לבטל את הוועדה
בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

למעלה מעשרה עורכי דין מהמגזר הפרטי שלחו מכתב לנתניהו, בו הם מודיעים לו כי ישלו 48 שעות בלבד להודיע על ביטולה של וועדת הבדיקה להתנהלות מח"ש, בטרם הם יעתרו לבג"ץ.

כזכור, בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (ראשון) הממשלה הצביעה בעד הקמת ועדת הבדיקה אותה יזם שר המשפטים אמיר אוחנה - זאת בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

"ביסוד החלטת הממשלה עומדים טעמים פוליטיים ושיקולי בחירות אסורים, וזאת בנוסף לעובדה שהיא התקבלה על-ידי ממשלת מעבר, והיא חורגת באופן מובהק ממגבלות האיפוק והריסון החלות על ממשלת מעבר בתקופת בחירות, ועל כן דינה בטלות", נכתב במכתב אותו שלחו עורכי הדין. 

לדבריהם, "להיטותה של הממשלה - שאינה פועלת מזה למעלה משנה מכוח אמון הכנסת אלא מכהנת מכוח עיקרון הרציפות - בקבלת החלטתה על כינון הוועדה, למרות עמדת היועץ המשפטי לממשלה ולמרות היעדרה של כל הצדקה המלמדת על הצורך בדחיפות בהקמתה, נעוצה בטעם אחד ויחיד - כל-כולו ניסיון לגזור 'קופון פוליטי', שלא לומר להציע 'שוחד בחירות', שמטרתו היחידה להשפיע, שלא כדין, על תוצאות הבחירות הקרובות".

ועל כן, "בית המשפט מתבקש שלא לאפשר הפיכת שלטון החוק למרמס. אין ולא יכול להיות כל הצדק סביר להחלטת הממשלה, אשר ניכר בעליל כי נועדה לשרת תכליות זרות הנוגעות לבחירות ולשיקולים פוליטיים-מפלגתיים צרים".

על פי הדיווח ב'גלובס', עורכי הדין ששלחו את המכתב לנתניהו הם יוסף בנקל ממשרד שבלת; צבי בר-נתן ממשרד גולדפרב-זליגמן; גיורא ארדינסט ממשרד ארדינסט, בן-נתן טולדנו; עמית בכר, יו"ר מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין ושותף במשרד ש. הורוביץ; נדב וייסמן ממשרד מיתר; עירית אדרי; גיא גיסין; ברוריה לקנר; אופיר נאור; עמית פינס; רונן קנטור; נגה רובינשטיין; ודנה רוזנשטין-ניר. את המכתב וטיוטת העתירה שצורפה אליו חיברו עורכי הדין שמואל גלינקא ונתי אגמון ממשרד שבלת. 

בג"ץ מחלקה לחקירות שוטרים בנימין נתניהו אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד