ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
העדויות נחשפות

"קרעו אותו במכות"; ואיך זה קשור לרב ברלנד?

המשטרה חוקרת חשד למעורבות של חסידי הרב ברלנד בהיעלמות נער כבן 17 בירושלים לפני כשלושים שנה • כמה חודשים לפני שנעלם התלונן במשטרה כי הוא הותקף על ידי אנשי משמרת הצניעות • אביו: "כמה חודשים לפני שהוא נעלם לקחו אותו אנשי משמרת הצניעות לחולות של אשדוד ונתנו לו שם מכות"

"קרעו אותו במכות"; ואיך זה קשור לרב ברלנד?
הרב ברלנד צילום: דוד כהן, פלאש 90

המשטרה חוקרת חשד למעורבותם לכאורה של חסידי הרב ברלנד בהיעלמות נער כבן 17 בירושלים לפני כשלושים שנה. כך דיווח רועי ינובסקי ב'כאן 11'.

הנער ניסים שטרית נעלם בשנת 1986 ומאז לא נודעו עקבותיו. הוא נראה בפעם האחרונה בירושלים. שיטרית בן ה-17 למד בישיבה באשדוד, וכמה חודשים לפני שנעלם התלונן במשטרה כי הוא הותקף על ידי אנשי משמרת הצניעות.

לידי המשטרה הגיעו ראיות שנאספו על ידי שני חזיזה, עיתונאית 'כאן', וקושרות לכאורה את אנשיו של הרב ברלנד להיעלמות המסתורית. כאמור, המשטרה החלה לחקור את האירוע, ואף תושאלו מספר ממקורביו של הרב ברלנד בחשד למעורבות בפרשה.

היום מפרסמים ב'כאן 11' חלק מהעדויות, ביניהן את העדות של אביו שסיפר "הוא היה ילד בן 17 נורמטיבי, לא היה לו סכסוך עם אף אחד. כמה חודשים לפני שהוא נעלם לקחו אותו אנשי משמרת הצניעות לחולות של אשדוד ונתנו לו שם מכות".

חבר שלו מהישיבה בה למד סיפר ש"יום אחד ישבנו כמה חברים, וניסים סיפר שאתמול בלילה לקחו אנשי משמרת הצניעות לחולות באשדוד, והכניסו לו שם מכות רצח. אני זוכר שהוא התנצל כי הם ביקשו ממנו להתקשר לכמה חברים ולהביא אותם, וביניהם זה הייתי אני, למרות שלא היה לי קשר לאף אחד בתקופה ההיא. ומי שענה, אני זוכר ששניים מהם הוא לא השיג, ואחד מהם, עד כמה שזכור לי זה היה בחור בשם דני, שמאז לא פגשתי אותו. והוא הזמין אותו באמתלא כלשהי, ומשמרת הצניעות גם הכו את אותו הבחור. רק את ניסים הם הכו מכות יבשות היה להם המון זמן, אני זוכר את האמרה הזאת שהוא אומר "היה להם מלא זמן אז הם הכו אותי מכות יבשות, אבל כשדני הגיע לא היה להם הרבה זמן, אז הם פשוט קרעו אותו במכות".

כזכור, הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' נעצר לפנות בוקר (ראשון) יחד עם רעייתו, בתום חקירה של צח"מ של מרחב ציון בירושלים, בחשד לעבירות של ניצול חולים ובני משפחותיהם וכן עבירות כלכליות הלבנת הון והשמטת הכנסות של מאות מיליוני שקלים.

במהלך החודשים האחרונים מנהלת משטרת ישראל חקירה סמויה בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס חמורות שבוצעו עפ"י החשד לאורך מספר שנים ע"י החשודים.

עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים עפ"י החשד באופן היררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של החשוד המרכזי (שנות ה 80).

חלק מהעצורים הבוקר, נעצרו כבר בחודש דצמבר, בהם גבאי הרב ובן משפחה, אחראי על מכירת ה"תרופות". ‏בפשיטת המשטרה נתפסו עשרות קופסאות עם "תרופות פלא" שהתבררו בבדיקות מעבדה ככדורי מנטוס וטיפות אנטיביוטיקה.

עו"ד שרון נהרי פרקליטו של החשוד המרכזי, אומר כי "החשד שמיוחס לרב ברלנד ואשתו פורסם כבר בתקשורת לאחרונה הן בוידאו והם בכתבות. הרב לא ברח ולא שיבש את החקירה למרות שהוא ואשתו היו מודעים לחקירה. המעצר הבוקר הזוי ואינו ראוי ויש לשחררם. הרב בן 82 נוטל תרופות ואשתו הרבנית בת 83. אין כל חשש שהם ישוחררו לביתו והחקירה תימשך".

לאחר דיון בהארכת מעצרו, הוחלט להאריכו בחמשה ימים.

הרב אליעזר ברלנד היעלמות משמרת הצניעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד