ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

איך יוצאים לחופשה וחוזרים בריאים?

האם היציאה לחופשה חייבת להיות גם חופשה מן המאמץ לרדת במשקל? האם אני יכול/ה ללמוד ליהנות מן החופש גם בלי לחשוב שהאוכל הוא התענוג העיקרי? טיפים של בריאות לחופשה במלון

איך יוצאים לחופשה וחוזרים בריאים?
natinofesh.co.il



"יציאה לנופש היא, למזלנו, חלק בלתי נפרד מן החיים", אומרת מיכל פתל, מנחת קבוצות הרזייה. "אנו זקוקים לחופשה כדי לצאת מן השגרה, לשחרר מתחים ולמלא את המצברים.

"הבעיה מתחילה כשאנו יוצאים לחופשה וחושבים (בטעות) שהחופש הוא גם חופש מאכילת מזון בריא ובכמויות סבירות. שאלו את עצמכם: האם היציאה לחופשה חייבת להיות גם חופשה מן המאמץ לרדת במשקל? חשבו על התוצאות שאתן יהיה עליכם להתמודד בסוף החופשה או בסוף הקיץ, ומה עם מפח הנפש? חשבו כמה זמן התאמצתם כדי לרדת במשקל והאם תסכימו בקלות שכזאת להעלות הכול בחזרה?

"לפני היציאה לחופשה חשבו על הרווח מול ההפסד שבאכילה בחופש: האם אני יכול/ה ללמוד ליהנות מן החופש גם בלי לחשוב שהאוכל הוא התענוג העיקרי? אילו הנאות נוספות מצפות לי? חשבו על השינוי באווירה, על ההרצאות המעניינות, הצחוק וההומור, המפגש עם מקומות יפים וחדשים. התמקדו בהנאות הקטנות: הרי אינכם צריכים לטרוח במטבח ולבשל! עכשיו מבשלים בשבילכם, חותכים עבורכם את הסלט ואפילו מפנים את הכלים והאשפה! שאבו מכך את מלוא ההנאה וחשבו שכדאי להתמקד יותר בהן ופחות באוכל".

טיפים לחופשה במלון

• עדיף לא לבחור בחופשה עם שלוש ארוחות ביום, משום שאז במקום ליהנות מן החופש תבלו כל היום בחדר האוכל ורוב הסיכויים שתשמינו לפחות ב-2-3 ק"ג. עדיף לאכול במלון ארוחות בוקר המצטיינות בעושר רב ובצהריים – משהו קל.

• התעניינו כבר בכניסה למלון לא רק במיקומו של חדר האוכל אלא גם במיקומו של חדר הכושר ושעות הפתיחה שלו. הליכה של חצי שעה על ההליכון יכולה לעשות לכם נפלאות. אפשר גם לצעוד על חוף הים או בעיר. לצורך זה אל תשכחו לקחת אתכם לחופשה נעלי ספורט ובגדים נוחים.

• בחדר האוכל – מומלץ קודם לעשות 'סיבוב' על מנת לבדוק את המזון המוצע. בדקו את ההצעות המעניינות לעומת המנות שאתם מכינים גם בבית כל השנה. הסיבוב יפחית באופן משמעותי את הרצון לאכול.

• כמנה ראשונה קחו צלחת עם ירקות, אך שימו לב: הרוטב עלול להיות מוקש רציני! קחו צלחת נוספת לכל שאר המאכלים. אם יש מבחר גדול של בשרים וחלבונים – נסו לוותר על הפחמימות (אורז, תפוחי אדמה וכו'). הצירוף של שניהם יחד קשה מאוד לעיכול ויגרום לתחושת כובד ולעלייה במשקל. נסו לא לקחת צלחות נוספות. היו בטוחים: אחרי צלחת ירקות וצלחת נוספת של מנה עיקרית תהיו שבעים לגמרי! וזה, כנראה, הזמן לעזוב את חדר האוכל!

• השתדלו לקנח בפרי או בסלט פירות. אם אתם מרגישים צורך עז בפיסת עוגה נסו להתחלק בה עם מישהו נוסף או לקחת פיסה קטנה בלבד.

• סוג החופשה: השתדלו למצוא הצעה לחופשה במלון הכוללת לינה וארוחת בוקר בלבד. ארוחת הבוקר במלון עשירה מאוד ותספיק לכם עד שעות אחר הצהריים. הקפידו לשתות הרבה במהלך היום. בערב עדיף לאכול במסעדה ולבחור במאכלים המועדפים עליכם בהתאם לתפריט ההרזיה שלכם. המבחר במסעדה מצומצם יותר מאשר במלון ולכן קשה יותר להיכשל בו.

• לא חייבים לטעום מהכול ביום אחד: בדרך כלל החופשות מתארכות לכמה ימים ויהיה לכם די זמן לטעום כל יום ממשהו אחר. כך תוכלו לשמור על איזון קלורי וגם על התחושה שטעמתם ונהניתם.

• זכרו שאתם נוסעים למלון לא רק כדי לאכול, אלא כדי להחליף אווירה, לישון טוב, להתפנק, לטייל, לשמוע הרצאות מעניינות ולצחוק!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד