י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרשת 'עושק שחור' • האזינו

אנשי 'שובו בנים' מבינים: "כבר אין סיכוי שנראה את הרב בקרוב"

אנשי 'שובו בנים' עוקבים בדריכות אחר ההתפתחות בפרשיית 'עושק שחור'. מהחומר שנערם נגד מנהיגם הם מסיקים כי הפרשה רחוקה מלהסתיים • בקו פנימי של הקהילה הם קוראים להגיע לעצרת תפילה בחברון: "המצב מאוד קשה, סימנו את הרב, רוצים להפיל עליו תיקים"

אנשי 'שובו בנים' מבינים: "כבר אין סיכוי שנראה את הרב בקרוב"
הרב ברלנד מגיע לבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבוקר יום ראשון השבוע, נעצר מנהיג קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד במסגרת פרשה שזכתה לכינוי "עושק שחור", ובית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים עד ליום חמישי.

"המצב קשה מאוד, המצב לא פשוט. לפי דרך הטבע אין סיכוי שבזמן הקרוב נראה את הרב, המצב מאוד מאוד קשה" נמסר בשם תלמידי הרב בקו המידע של קהילת 'שובו בנים'.

ההקלטה בקו המידע ברסלב 9148*

תלמידי הרב ברלנד, שנעצר בחשד לעושק, קבלת דבר במרמה וביצוע עבירות מס חמורות לאורך מספר שנים, "מאמינים שיש כח לתפילות ולכן אין מצב שכולם לא יגיעו לכינוס בחברון", שם מתכננים תלמידיו לקיים עצרת תפילה ביום רביעי השבוע לאמירת תהילים ותיקון הכללי, יממה לפני הדיון בעניינו של רבם ומנהיג הקהילה ביום חמישי בבוקר.

"לטלפן לכל אחד לעשות פדיון שבויים" מבקשים בקו מאנשי הקהילה, "אנחנו חייבים עכשיו לעשות פדיון שבויים ואנחנו פודים את הנשמה שתלויה בה כל עם ישראל".

עוד מוסיף הדובר בקו כי "לפי מה ששומעים המצב מאוד קשה, הם (המשטרה א.ש) סימנו את הרב, רוצים להפיל עליו תיקים נוספים. כל מיני דברים וקנסות מאוד גדולות ולעכב אותו ובזמן הקרוב שלא נראה אותו בכלל".

בדיון שהתקיים ביום ראשון השבוע, אמר השופט אלעזר ביאלין כי "התמונה הכללית המצטיירת בעדויות המתלוננים היא כי המשיב קשר עם אחרים לקבל כספים בסכומים של עשרות אלפים וזאת לאורך תקופה. בעקבות אותן התרומות לכאורה הגיעו לחשבונות הבנק של אשתו סכומים בהיקף של עשרות מיליונים. עיון במסמכים מלמד כי המשיב והקשורים שימשו למעשה כמסחטת כספים. מדובר בעבירות בהיקף רחב, מתוחכם ושיטתי שבוצע לאורך תקופה".

בחקירה של משטרת מרחב ציון בירושלים, הצטברו עד כה יותר מ-200 עדויות ב-21 תלונות שונות, ובמסגרת החקירה נעצר הרב, אשתו הרבנית תהילה ברלנד נחקרה ושוחררה למעצר בית, ארבעה חשודים נוספים מעצרם הוארך בשלושה ובארבעה ימים.

ברסלב, שובו בנים הרב אליעזר ברלנד קו נייעס פרשת עושק שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד