י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהפריצות הגדולות בהיסטוריה

ארבעה אנשי צבא מואשמים בפריצה לחברת אשראי

לפחות 145 מיליון אזרחים אמריקנים נחשפו באחת הפריצות הגדולות בהיסטוריה שביצעו האקרים, בוגרי הצבא הסיני - למרות שהם מואשמים בביהמ"ש באטלנטה, הם לא נעצרו ושוהים בסין • לצד זאת החברה ספגה את הנזק ופיצתה את הלקוחות בסכום של 700 מיליון דולר

ארבעה אנשי צבא מואשמים בפריצה לחברת אשראי
כיתת מחשבים צילום: pixsabay

ארבעה אנשי צבא מסין הואשמו בפריצה לרשתות של סוכנות האשראי אקוויפקס וגניבת מידע אישי של עשרות מיליוני אמריקאים, כך פרסם אתמול (שני) משרד המשפטים האמריקאי, שמאשים את בייג'ינג באחד הפריצות הגדולות בהיסטוריה שכוונה לנתוני צרכנים.

הגניבה מ-2017 השפיעה על יותר מ-145 מיליון איש, כאשר האקרים גנבו בהצלחה שמות, כתובות, מספרי ביטוח לאומי ומספרי רישיון נהיגה ומידע אישי אחר המאוחסן במאגרי המידע של החברה.

ארבעת הנאשמים הם מצבא לשחרור העם הסיני, זרוע של הצבא הסיני, הם מואשמים בגניבת סודות המסחר של החברה.

ההאקרים פעלו לכסות את עקבותיהם, כולל מחיקה של קבצי יומן על בסיס יומי והובלת התוכן דרך עשרות שרתים בכמעט 20 מדינות.

יצוין כי ההאקרים המואשמים נמצאים בסין ואף אחד מהם לא נמצא במעצר. אולם גורמים רשמיים בארה"ב רואים בכל זאת בהאשמות הפליליות, הרתעה עוצמתית להאקרים זרים ואזהרה למדינות אחרות כי לאכיפת החוק האמריקאית יכולת לאתר את האשמים האישיים שמאחורי פריצות.

העמדתם לדין הוכרזה על רקע האזהרות ממשל טראמפ מפני ההשפעה הפוליטית והכלכלית של סין, ומפני מאמצי הסינים לאסוף נתונים על אזרחים אמריקנים ולגנוב סודות מחקר מדעיים וחידושים טכנולוגיים. הממשל האמריקאי לוחץ על מדינות נוספות שלא לאפשר לחברה הסינית וואווי, ענקית טכנולוגיה, להיות חלק מרשת הסלולר החדשה 5G מחשש לאבטחת מידע וגניבת פרטים.

כתב האישום הוגש לבית המשפט הפדרלי באטלנטה, שם ממוקמת החברה. החברה אקוויפקס הגיעה בשנה שעברה להסדר של 700 מיליון דולר עם הממשל האמריקני, רוב הכספים ניתנו לצרכנים שנפגעו מהפריצה, אחד המחדלים הוא שהחברה לא הבחינה בפריצה קרוב לחודשיים.

גניבת פרטי אשראי מתקפת האקרים חברת אקוויפקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד