י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בוחנים את הרעיון ברצינות

בוריס ג'ונסון שוקל הקמת גשר בעלות 20 מיליארד

ראש ממשלה בריטניה שנבחר לא מכבר לכהונה שנייה, שוקל הקמת גשר בעלות עתק של לא פחות מ-20 מיליארד ליש"ט. דוברו הרשמי אישר את הפרטים ואמר כי הוטלה מלאכה על מספר פקידי ממשל לבחון את התכנית

בוריס ג'ונסון שוקל הקמת גשר בעלות 20 מיליארד
בוריס ג'ונסון צילום: קובי גדעון, לע"מ

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, שוקל ברצינות לבנות גשר בעלות של 20 מיליארד ליש"ט בין צפון אירלנד לסקוטלנד כדי "להציל את האיחוד".

ג'ונסון בעבר דיבר על התלהבותו מפרויקט התשתיות המסיבי שעלול לעלות 20 מיליארד ליש"ט ולקשר את סקוטלנד עם צפון אירלנד. המרחק בין המדינות שנמצאות תחת 'בריטניה' הוא כ-300 קילומטרים.

הוא אמר כי ההצעה היא נושא רציני, ונמצא בבדיקות כדי לבדוק האם ניתן לבנות את הגשר, היכן הוא יכול להתחיל והיכן הוא יסתיים ואיך הוא יכול להיראות.

דוברו הרשמי של ראש הממשלה אמר כי על "מספר פקידי ממשל, הוטל לחבר רעיון עבודה ראוי".

ראש הממשלה ג'ונסון ותומכי הפרויקט מאמינים שהמהלך יכול לעזור בחיזוק האיחוד הבריטי, בתגובה לדיווחים כי ראש הממשלה החיה את הפרויקט אמר דוברו הרשמי: "זהו רעיון שראש הממשלה הביע בו עניין בעבר, ואמר אז שיש לצפות לכך".

הדובר אישר כי "מתבצעות עבודות לבחינת הרעיון של גשר" ושהעבודה מתבצעת על ידי 'מגוון פקידי ממשל'. עוד הוסיף הדובר. "ראש הממשלה שאפתן מבחינת פרויקטים תשתיתיים, הוא בוחן מגוון רחב של תוכניות ברחבי בריטניה שיכולות להגביר את הקשר בין המדינות, יש יצירה נכונה שמתבצעת לרעיון".

מנגד, מבקרים רבים ספקנים מאוד כי גשר כזה ניתן לבנות, אך מקור ממשלתי אמר כי כבר התגברו על אתגרים הנדסיים גדולים יותר בבניית חלקים אחרים של תשתיות ברחבי העולם "דברים גדולים יותר הושגו", נאמר.

בניית גשר בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד