י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

אלפא טרייד מציגה: סקירת מט"ח שבועית

והפעם נסקור את צמדי המטבעות הבאים: הפאונד מול הדולר, הדולר מול היין, הדולר מול הפרנק השוויצרי ונקנח בצמד הידוע: הדולר מול השקל

אלפא טרייד מציגה: סקירת מט"ח שבועית




הערה כללית: הניתוחים הינם על בסיס גרפים ארוכי טווח ( חודשי, שבועי ויומי), לא נתייחס כאן למסחר תוך יומי.


ניתוח צמד: יורו-דולר:


מבט יומי: הצמד סגר את שבוע המסחר ברמה של 1.4202 ולמעשה ללא שינוי משבוע שעבר . כפי שצויין סקירה קודמת,  מבט בגרף היומי מראה שבפועל הצמד חזר לנוע בתחום הרצועה שבה נע בחודשים האחרונים, וחזר לתחום היתד הדובית כפי שהועלו בשבוע שעבר, ולמעשה פריצת 1.4330 התבררה כפריצת שווא. מתנדים עדיין בטריטוריה החיובית, אך "מקופלים" כלפי מטה ונעים תוך כדאי יצירת סטייה דובית. לסיכום, ללא שינוי מסקירה קודמת:

• איתות לונג- פריצת 1.4330- וכדאי אף להמתין להתבססות מעל התנגדות זו ואף שתבדק כתמיכה, על מנת להמנע מכניסה בעת פריצת שווא.

• איתות שורט אגרסיבי-  שבירת היתד.

• איתות שורט יותר סולידי- בשבירת באזור 1.37-1.38.


 


ניתוח צמד: פאונד-דולר:



מבט יומי: לאחר ששבוע שעבר הצמד לא צלח לפרוץ 1.7050( איזור תמיכה/התנגדות חשובה ע"ג גרף שבועי), השבוע הצמד שבר תמיכה חשובה נוספת 1.6670 וסגר את השבוע על 1.6543. למעשה הצמד חזר שוב לטווח שבין 1.62-1.67 שבו נסחר בשבועות האחרונים. מלבד עסקאות בתוך הריינג' איתות כניסה לצמד יינתן שוב בפריצת הטווח למטה או למעלה.




 


ניתוח צמד: דולר-יין:


מבט יומי: הצמד נע בתעלה יורדת מאפריל השנה. הצמד פרץ שבוע שעבר את התעלה ביום המסחר האחרון, אך השבוע לא צלח להתבסס מעליה וחזר לתחום התעלה, והפריצה למעשה מהווה פריצת שווא. כל עוד הצמד נע בתעלה תוך יצירת שיאים ושפלים יורדים הוא עדיין תחת איתות שורט. פריצה מחודשת של התעלה תתן איתות לונג ראשוני בצמד כאשר פריצת גבוה קודם באזור 97.80 והתבססות מעליו יתנו איתות לונג יותר סולידי בצמד.


 


ניתוח צמד: דולר-פרנק שוויצרי:


מבט יומי: הצמד היה במהלך מימוש החל ממרץ השנה עת שהה באזור 1.1960 והתממש עד לאזור 1.0585 שם נבלם ביוני 2009. בשבועות האחרונים הצמד נע בין 1.0585 כתמיכה ו- 1.0930-1.1015 המשמשמת כרצועת התנגדות (מסומנת בצהוב על גבי הגרף). לאחר שבשבוע שעבר הצמד התהפך על התמיכה ונתן איתות לונג ראשוני ואגרסיבי, השבוע הצמד לא צלח לפרוץ את אזור ההתנגדות כפי שצויינה לעיל ונשאר עדיין בתוך טווח התנועה הצדית. פריצה של אזור ההתנגדות תתן איתות לונג לסוחרים יותר סולידים,ומאידך, שבירת התמיכה ב1.0585 יכולה להוציא את הצמד למהלך מימוש חד.


 


ניתוח צמד:  דולר- שקל:


מבט יומי: לאחר ששבוע שעבר חזינו במהלך התחזקות של הדולר מול השקל בצורה חדה (עליה של כ 5% וסגירה על 3.91), בעיקר עקב התערבותו של הנגיד במסחר, השבוע  הנגיד שוב טרף את הקלפים בכך שהודיע כי יפסיק את רכישות המט"ח היומיות שלו וכפועל יוצא הדולר נחלש השבוע ב3% וסגר את השבוע על 3.7920. מבחינה טכנית הצמד שוב שבר את התמיכה באזור 3.85-3.86 ונתן איתות שורט כאשר יעד ראשון מסומן באזור 3.7, כאשר באזור 3.73 קיימת תמיכה מקומית.



קישורים:
הנך מוזמן לקרוא סקירות נוספות באתר
ולבקר באתר הקרנות של החברה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד