י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפיגוע המזעזע בדולב

צה"ל יהרוס את ביתו של המחבל שרצח את רנה שנרב

צה״ל הודיע למשפחת המחבל קסאם שבלי על הכוונה להרוס את הבית בו התגורר. שבלי הוא המחבל שרצח את שנרב באוגוסט האחרון במעיין דני, סמוך ליישוב דולב. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה

צה"ל יהרוס את ביתו של המחבל שרצח את רנה שנרב
זירת הפיגוע בדולב צילום: הדס פרוש, פלאש 90

למשפחת המחבל קסאם שבלי שביצע את הפיגוע ביום 23 באוגוסט 2019 במעיין דני סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב הי"ד ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב, נמסרה אתמול (שני) הודעה על הכוונה להרוס את הבית בו התגורר המחבל. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.

לבתיהם של המחבלים וליד חנאתשה ויזן מג'אמס, שביצעו יחד עם קסאם שבלי את הפיגוע, הוצאו צווי החרמה והריסה. כנגד הצווים הוגשו עתירות לבג"ץ על ידי משפחות המחבלים, וטרם ניתנה החלטה בעתירות.

לפני כחודש וחצי השב"כ עצר כ-50 פעילי טרור מהחזית העממית באזור רמאללה שתכננו שורת פיגועים. המחבלים פעלו במידור גבוה ושלושה מהם הצליחו לבצע את פיגוע מטען החבלה בו נרצחה רינה שנרב הי"ד, ושני פיגועי ירי מלפני שכשנה וחצי באיזור בית אל בהם לא היו נפגעים.

‏באופן מפתיע, עולה כי חאלדה ג'ראר בת 56, עמדה בראש החזית העממית בגדה המערבית שממנה יצאה החוליה שרצחה את רינה שנרב הי"ד.

סאמר ערביד בן 44 מרמאללה, החשוד שעמד בראש החוליה, אושפז במצב קשה בבית חולים הדסה הר הצופים בירושלים, בעקבות חקירת שב"כ. מעצרו הוארך מעת לעת בהיעדרו, וכעבור חודש וחצי שוחרר למתקן רפואי של שב"ס.

"לא ברור מדוע הריסת בתי מחבלים לוקחת חודשים על גביי חודשים" מגיבים הבוקר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה המלווה ע"י תנועת "אם תרצו". לדבריהם, "כלל הגורמים הבטחוניים מדגישים כי זו הרתעה אפקטיבית למניעת הפיגוע הבא. על מחבל שפל לדעת כי ביתו ייהרס מיד לאחר 48 שעות. לקראת הדיון מחר בבג"ץ העוסק בהריסת בית המחבל יש להפסיק את חגיגת הדמים הזו אשר ממומנת ע"י האיחוד האירופי. אנו מצפים לפחות דיבורים וליותר מעשים".

רינה שנרב הרב איתן שנרב דולב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד