ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"חיים כפולים"

כך הועברו תשמישי קדושה למדינת אויב

גבר שמתגורר במדינה שבה הוא נאלץ להסתיר את יהדותו פנה ל"יד לאחים" עם הבקשה החריגה • "חשוב לי שילדיי יגדלו כיהודים, למרות החיים הכפולים"

כך הועברו תשמישי קדושה למדינת אויב
תשמישי הקדושה שהועברו צילום: יד לאחים

יהודי שמתגורר במדינת אויב פנה לאחרונה לאנשי "מחלקת שורשים" של ארגון יד לאחים בפנייה חריגה וביקש מהם לשלוח תשמישי קדושה - תפילין, טלית וספרי קודש, כדי שיוכל ללמד את ילדיו לקיים מצוות.  כך מפרסם הבוקר (שלישי) עורך ערוץ יהדות ב-"ישראל היום"-חנן גרינווד.

בחודשים האחרונים מתקיים קשר בין הגבר היהודי, אדם אמיד בשנות ה־40 לחייו, בעיקר באמצעות לימוד תורה והשתתפות בשיעורים וירטואליים. הגבר ורעייתו, שלהם שני ילדים, גדלו כשמשפחתם מסתירה את זהותה מסביבתה.

לאחרונה החליט האיש לבצע צעדים אקטיביים כדי לשוב ליהדותו וביקש לקבל את תשמישי הקדושה על מנת ללמד את ילדיו על אורח החיים היהודי.

האיש כתב בערבית לפעיל הארגון שעימו הוא בקשר: "חוץ מהרצון לקיים מצוות, אני רוצה לחנך את ילדיי בבית שמתנהל לפי התורה. גם אם זה קשה ודורש משחק של חיים כפולים, חשוב לי שיגדלו כיהודים".

מכיוון שבאותה מדינת אויב התרחשו כמה זעזועים בחודשים האחרונים, ביקש האיש לשלוח אליו כמה שיותר תשמישי קדושה במשלוח אחד. לכן נארזו ונשלחו עבורו תפילין, מזוזות, כיפה, טלית, חמישה חומשי תורה, סידור תפילה, ספר התניא, שופר ואפילו מארז של מצות.

העובדה כי מדובר במדינת אויב דרשה מבצע מורכב להעברתם אל היעד. הפריטים שוגרו למדינה באירופה שלה יש קשרים עם מדינת האויב, שם הם ייקלטו על ידי פעיל של יד לאחים - ומשם ישוגרו ליעד הסופי. אל המארז יצורפו באותה מדינה 2 ק"ג של מצות מהודרות.

תשמישי קדושה מדינת אויב רבי דוד בוסקילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד