י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

'הראל גילעד' - בהכשר בד"צ העדה החרדית

בטקס מיוחד שנערך במשרדי קבוצת הראל, קיבל מסלול השקעות בקרן הפנסיה 'הראל גילעד' כשרות מוועד הפיקוח ההלכתי להשקעות ופיננסים שע"י בד"צ העדה החרדית • תמונות ממעמד החתימה

'הראל גילעד' - בהכשר  בד"צ העדה החרדית

מסלול השקעות בקרן הפנסיה המובילה 'הראל גילעד', מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, זכה לכשרות ועד הפיקוח ההלכתי להשקעות ופיננסים שע"י בד"צ העדה החרדית.

ההסכם, שבמסגרתו מסלול השקעות בקרן הפנסיה המובילה 'הראל גילעד' זכה לכשרות מהודרת בכל הקשור להשקעות שיבוצעו במסלול זה, נחתם בטקס מכובד שנערך במשרדי קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, במעמד יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, מר יאיר המבורגר, מנכ"ל הראל ביטוח מר מישל סיבוני, מנהל החטיבה לחיסכון ארוך טווח ומנכ"ל הראל פנסיה, מר דורון גינת, מנכ"ל גילעד פנסיה, מר מוטי לוי וכל הצמרת הניהולית של תחום הפנסיה. מצד בד"ץ העדה החרדית השתתפו ראשי הוועד הגאון ר' שלמה זאב קרליבך, הרב בנימין לובין והרב גבריאל פפנהיים, מנכ"ל מערכת הכשרות.

הגאון רבי שלמה זאב קרליבך פירט בהרחבה אודות ה"היתר עיסקא" שנחתם באותו מעמד, לצד החתימה על ההסכם בין הצדדים. לדבריו, "אנו חותמים היום על מסלול בקרן פנסיה עם הכשר שאין בו כל חששות של חילול שבת, ריבית ואיסורים אחרים. מי שמשקיע את כספי הפנסיה שלו במסלול זה ב'הראל גילעד' יכול להיות סמוך ובטוח שהכספים שלו מושקעים על פי ההלכה".

מר יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, ציין בדברי ברכתו, כי שיתוף הפעולה עם הציבור החרדי היה רצוננו מאז ומתמיד וברוך ה' הגענו ליום הזה. "זו הייתה דרך קשה ומקצועית לא פשוטה, ואני מבקש לומר תודה למר יוסי דותן ולרבני העדה החרדית שהובילו יחד את כל המהלך".

מר מישל סיבוני, מנכ"ל הראל ביטוח, בירך את נציגי העדה החרדית ואמר, כי הראל ציפתה להזדמנות זו כבר זמן רב. "נושא הפנסיה בציבור החרדי קיבל בשנים האחרונות דחיפות ומודעות גדולה יותר. היה זה אתגר גדול במובן של הכנסת פנסיית החובה ללא מעט עובדים ומאידך, לייצר מסלול שיהיה תואם לדעת התורה וההלכה. הפתרון שנמצא הוא ייחודי ומיושם באמצעות מסלול השקעות הקיים בתקנון המאושר של קרן הפנסיה הראל-גילעד".

סמנכ"ל הראל קרנות פנסיה, יוסי דותן, אשר הוביל במשך שנה שלמה את המהלך ציין בדבריו, כי לכל אורך הדרך התרשם שהדברים נעשו מתוך מגמה חיובית, ולהגיע לפתרונות חיוביים לכל הבעיות שעלו וצצו במהלך הדיונים. גם הוא ציין בדברי ברכתו את כל המאמץ הגדול שנעשה על ידי הרבנים, והודה להם על כך.

אין ספק, כי בחתימה על ההסכם המיוחד, בא לידי ביטוי הכוח הצרכני של הציבור החרדי שמצליח לחולל שינויים משמעותיים במשק, כאשר ענקית הביטוח 'הראל' המפעילה את קרן הפנסיה 'הראל גילעד' היא מהקרנות המובילות בתשואות על פי נתוני משרד האוצר ומאגדת חלק גדול ממוסדות התורה, וקהילות רבות בציבור החרדי.

הצורך בפיקוח הלכתי על מסלול השקעות בקרן הראל גילעד ושיתוף הפעולה עם "ועד הפיקוח להשקעות ופיננסים" שע"י בד"ץ העדה החרדית, התעוררו לאחר פניות רבות של אלפי עובדים במגזר החרדי בענפי המשק השונים ועובדי הוראה רבים הנמנים על עמיתי קרן הפנסיה "הראל גילעד", אשר הביעו את רצונם במסלול השקעות הכולל אישור כשרות ופיקוח הלכתי על השקעותיהם בכדי להימלט מאיסורי תורה שונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד