י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שובר ימינה מהליכוד

סגן השר פרוש על תוכנית המאה: "לוקה בחסר"

הקריצה החרדית לציונות הדתית: פרוש מביע התנגדות להקמת מדינה פלסטינית כפי שהוצגה בתוכנית המאה של הנשיא טראמפ • ביהדות התורה מקימים מטה מיוחד • כל הפרטים

סגן השר פרוש על תוכנית המאה: "לוקה בחסר"
פרוש צילום: הדס פרוש / פלאש 90

כחודש לאחר שהוצג הסכם המאה של נשיא ארצות הברית ולקראת הבחירות לכנסת ה-23 - מגיעה הקריצה לקולות הציונות הדתית. הבוקר (שלישי) מבהיר הקול הימני ביהדות התורה, סגן השר מאיר פרוש, כי יש להתנגד להקמת מדינת פלסטינית כפי שהוצגה בתוכנית המאה.

הדברים פורסמו הבוקר, וזאת לאחר שרק אתמול דיווחנו כי הרב דוד חי הכהן מתלבט עדיין האם לתמוך ביהדות התורה ודורש תשובות מיהדות התורה בנושא המדיני בעקבות פרסום הסכם המאה.

"ארץ ישראל היא נחלת אבותינו ומעל הכל צריכים לשמור על קדושתה וטהרתה", צוטט הבוקר סגן השר בכותרת של ביטאון המפלגה 'המבשר', שם הוספיו וציטטו את "עמדת אגודת ישראל מקדמת דנא", והביאו את ההחלטה שניתנה בשנת תרצ"ו בדיוני ועדת פיל שדנה על חלוקת הארץ בין יהודים ולערבים.

אז נקבע כי "אגודת ישראל מצהירה, שזכויות עם ישראל על ארץ ישראל, הן קדומות ומובטחות לו מאת מלך מלאכי המלכים, אדון הארצות והמדינות, ואין הן יכולות להנטל ממנו על ידי הגבלות והכבדות, והיא קוראה איפוא אל עם ה' בארץ ובגולה לבלי להתייאש ולהתחזק באמונה במי שהארץ שלו, שבנין ארץ ישראל על ידי עם ישראל, שהתחיל בחסד עליון בתקופה האחרונה, לא יפסק ולא יבטל, ח"ו".
 
פרוש הבהיר, "גם בממשלת אוסלו, כאשר מועצת גדולי התורה ציוותה ליהדות התורה להישאר מחוץ לממשלה, בהחלטתה היא ציטטה את ההחלטות שהיו בכנסיה הגדולה השלישית בהקשר של ועדת פיל". עוד הוסיף סגן השר כי, "לאחר עשרות שנים וההתעקשות שלנו, ארה"ב שינתה את עמדתה בכל הקשור לתפיסה של שייכות ארץ ישראל לעם ישראל, השינוי נעשה על ידי הנשיא דונאלד טראמפ שהינו ידיד של ישראל".
 
כאמור, סגן השר פרוש הביע הבוקר הסתייגות מחלקים בתוכנית טראמפ שהוצגה כבר לפני כחודש והבהיר כי, "התכנית שהציג הנשיא טראמפ לוקה בחסר, בכך שנותנת דריסת רגל לעמים אחרים בארץ ישראל ומאפשרת הקמת מדינה לערבים, דבר שאנו לא יכולים להסכים לו בשום אופן, כי ארץ ישראל נתנה לעם ישראל, כך שעלינו להמשיך ולהתעקש ולדרוש את דרישותינו בכל הקשור לתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל ועם האמונה הזו בבחירות השלישיות נכריע".

בתוך כך, ביהדות התורה לא ממתינים להודעתו של הרב דוד חי הכהן האם יתמוך בשנית ברשימת יהדות התורה ובינתיים מקימים מטה מיוחד - 'מטה הציונות הדתית' - שנועד להביא תמיכה מקרב הציונות הדתית. בעיתון 'המודיע' צוטטה דרישה של המטה משר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ לחלום על תקנות שימנעו הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

מאיר פרוש ציונות דתית תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד