י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הבשורה: אושרה תוכנית המתאר להרחבת רכסים

הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית המתאר המפורטת לרכסים – ראש המועצה הרב דן כהן: "בשורה"

הבשורה: אושרה תוכנית המתאר להרחבת רכסים
קבלת התוכניות בעירייה צילום: באדיבות המצלם

ראש המועצה הרב דן כהן שקידם את התוכנית עוד בקדנציה הקודמת שלו כראש מועצה: "תוכנית המתאר היא בשורה חשובה מאוד לרכסים הוותיקה ותשפיע מאוד גם על התוכניות העתידיות של הישוב"

לאחר עבודה מאומצת וממושכת הושקעה לאחרונה תוכנית מתאר מפורטת לרכסים ואושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה.

תוכנית מתאר, היא תוכנית הקובעת את אופן פיתוח הקרקע בשטח יישוב לשנת יעד מוגדרת אלו אזורים ביישוב ייועדו למגורים, לתעסוקה, למסחר, לשימושים ציבוריים או לייעודי קרקע אחרים; אלו מקומות ראוי לשמור ואלו מקומות ראוי לפתח; מהן ההוראות וההנחיות בהיבטים תחבורתיים, סביבתיים והיבטים רבים נוספים בעלי השפעה על הפיתוח הפיזי של אזורי היישוב השונים.

ראש המועצה הרב דן כהן שקידם את התוכנית עוד בקדנציה הקודמת שלו כראש מועצה: "תוכנית המתאר היא בשורה חשובה מאוד לרכסים הוותיקה ותשפיע מאוד גם על התוכניות העתידיות של הישוב. התוכנית מיועדת להסדיר את יעדי האוכלוסייה וצרכי היקף השטחים הנדרשים לשימושים השונים".

עוד הוסיף ראש המועצה "אני רוצה להודות לוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה על העבודה החשובה במשך תקופה ארוכה ולסגן שלי הרב יצחק רייך שעשה רבות למען התוכנית".

תוכנית המתאר מאושרת בעת שרכסים מצויה בתנופת פיתוח והתרחבות. בימים אלו מבוצעות העבודות להקמת גבעת הפרסה אשר בה ייבנו כ-2000  יח"ד  לציבור החרדי, שישולבו עם מרכז עירוני ראשי.

השכונה תהווה חלק משמעותי מפתרון למצוקת הדיור הקשה בקרב המשפחות החרדיות, והיא מתוכננת בהתאם לצרכי המגזר כולל מבני ציבור, מבני תעסוקה, פארקים ועוד.

בנייתה של שכונת גבעת הפרסה צפויה להכפיל את האוכלוסיה ברכסים, ובמועצת רכסים נערכים לשם כך בחשיבה יצירתית.

בנייתה של גבעת הפרסה יוצאת לפועל לאחר תכנון ממושך שנמשך קרוב ל-3 עשורים, ובימים אלו מקיימים ראש המועצה הרב דן כהן וסגנו הרב יצחק רייך ישיבות היערכות עם בכירי משרד הבינוי על מנת לבחון את הדרכים הטובות ביותר לשיווק במגזר החרדי.

בנוסף לכך התבשרו התושבים על הפקדתה של תכנית נוספת לשגשוגה של רכסים. בשכונת רכסים צפון שתוכניתה הופקדה, רכסים צפון, ייבנו עוד כ- 2400 יח"ד וכ- 250 אלף מטר למסחר ותעסוקה.

לאחר אישור תכנית זו, תיחשב רכסים כעיר לכל דבר, ותקבל את יחס השלטונות בהתאם ליחס עירוני – דבר הכולל את ההסכמים מול משרד הבינוי ורמ"י.

פרויקטים נוספים מצויים בתכנון, ועל פי הצפי תמנה רכסים בס"ד בעוד כעשור כ-45 אלף נפש בכ-7000 יח"ד.

 

רכסים תוכנית מתאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד