י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהדורה שנייה בהכנה

החסידים אהבו: הארי פוטר שתורגם ליידיש נמכר תוך שעות

המהדורה הראשונה של רב המכר הנודע 'הארי פוטר' שתורגם לאידיש, נמכרה לחלוטין תוך 48 שעות. מהדורה שנייה כבר יוצאת לדרך 

החסידים אהבו: הארי פוטר שתורגם ליידיש נמכר תוך שעות
דניאל רדקליף צילום: wikipedia

פחות מ-48 שעות אחרי שמהדורת היידיש הראשונה של "הארי פוטר ואבן החכמים" יצאה לאור והייתה זמינה לקניה באינטרנט, נמכרו כל אלף העותקים.

"מהדורה שנייה נמצאת בהכנה, אפשר להזמין". כך הודיע ​​המו"ל ניקולס אולניאנסקי בפייסבוק.

"זה מטורף, קשה להאמין, לא חשבנו שנוכל למכור יותר מאלף עותקים של ספר לא חסידי". אולניאנסקי כתב כי הוזמנו עותקים בארצות הברית, ישראל, פולין, שוודיה, מרוקו, אוסטרליה וסין. 

הארי פוטר ביידיש

בחשבון הפייסבוק של הסדרה יש 72 מיליון עוקבים, הערצה של הצעירים לא נגמרת, והסדרה עדיין פופולרית מאד - גם אחרי יותר מ- 20 שנה.

סדרת הפנטזיה הארי פוטר, כבשה את העולם. הספרים נכתבו על ידי הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג, שהפכה במהירות לאחת העשירות בבריטניה. גיבור הסיפור הוא הנער הארי פוטר. הספר הראשון מבין שבעת חלקיו, הוא "הארי פוטר ואבן החכמים", שיצא לאור בשנת 1997, והאחרון בסדרה, השביעי במספר, הוא "הארי פוטר ואוצרות מוות" יצא לאור בשנת 2007

ארון ויסנוואת סיפר לאתר "פרווארד", כי באוקטובר 2017 אשתו, טלי אדלר, חובבת חזקה של "הארי פוטר", הציעה לו לתרגם את הספר הראשון של הסדרה ליידיש.

"האם אתה באמת רוצה לגדל ילדים דוברי יידיש בעולם ללא הארי פוטר ביידיש?" היא שאלה.

"הארי פוטר ואבן החכמים" - או "הארי פוטר ואבן הקוסמים", כפי שהוא מכונה בארצות הברית, יצא לאור בשפת היידיש על ידי המו"ל השוודי אולניאנסקי ביום שישי. (יידיש היא שפה רשמית בשבדיה).

הספר תורגם על ידי ארון ויסנוואת, 29, אמו של ארון, חיברה את הספר "מילון מקיף אנגלית-יידיש". אביה היה פרופסור ליידיש באוניברסיטת קולומביה.

הספר 'הארי פוטר' על שבעת חלקיו תורגם ל-80 שפות, אחד הסדרות הפופולריות בעולם. התרגום של הספר לקח שנה, ועוד שנה וחצי לערוך ולהדפיס.

אולניאנסקי היה מאד אופטימי לגבי המהדורה הראשונה, הודפסו אלף עותקים במהדורה, הוא סיפר. "אני מקווה שפרסום הספר של סדרת הנוער הפופולרית יהיה משהו שיביא אנשים שאולי חשבו ללמוד יידיש, או שאולי למדו את זה אבל לא מצאו דרך, לתרבות" הוסיף.

"אני מקווה שנגיע גם לקבוצה חדשה של אנשים שלא הקדישו מחשבה ליידיש לפני כן" אמר. המחיר אגב אם תהיתם, הוא 28 דולר.

הארי פוטר יידיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד