א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
האישה לא לחצה יד • צפו

מזכיר המדינה נפעם מבעלי המוגבלויות בוועדה • צפו

מזכיר מדינת אוהיו הגיע לישראל כדי לבחון מקרוב את עבודתה של ועדת הבחירות בכנסת ונדהם לראות שמועסקים שם בעלי מוגבלויות. וגם, האישה שסירבה ללחוץ את ידו • צפו

מזכיר המדינה נפעם מבעלי המוגבלויות בוועדה • צפו
מזכיר המדינה בוועדת הבחירות צילום: צילום מסך

מזכיר מדינת אוהיו הגיע לסיור מקצועי לקראת הבחירות הפנימיות בארצו, ונדהם לראות אנשים עם מוגבלויות המועסקים בוועדה כעובדים מן המניין.

מרתון עבודה ומרוץ נגד השעון מאפיין את עבודת ועדת הבחירות בימים אלו, הזמן הקצר בין מועדי הבחירות בשנה האחרונה גרם לוועדת הבחירות לעמוד בפני שוקת שבורה מפאת העומס המוטל עליהם.

בוועדת הבחירות בחרו להעסיק אנשים עם מוגבלויות בשיתוף עמותת 'עלי שיח' ובאמצעות מודל 'תעסוקה נתמכת' ואף הקצו לכך מנהלת ייעודית האחראית בין היתר על הגעת עובדים אלו מידי יום למרכז הלוגיסטי וכן לעקוב אחר תפוקת העבודה.

עד למועדי הבחירות התכופים שנכפו עלינו בעקבות הכאוס הפוליטי שנוצר, לוועדת הבחירות היה די זמן לארגן את הקלפיות עם כל החומר הפרוצדורלי הנלווה, כעת, לאחר שני סבבי בחירות בשנה האחרונה ולקראת מועד ג' העבודה נעשית סביב השעון במאמץ להספיק להעמיד בזמן את כל החומרים הנדרשים לקיום בחירות תקינות.

מזכיר מדינת אוהיו מר פרנק לארוס ערך סיור מקצועי בוועדת הבחירות בכנסת והופתע לראות אנשים עם מוגבלויות המועסקים בוועדה כעובדים רגילים. המזכיר לחץ ידיים לסובבים, אך אחת מהן אשה דתייה מעמותת 'עלי שיח' לא לחצה את ידיו בשל האיסור ההלכתי, המזכיר לא נראה התרגש וזרם עם הענין.

מנכ"לית הוועדה גב' עדס הסבירה למזכיר המדינה כי בעיניה זו החלטה ערכית להעמיד משאבים מיוחדים לכך והיא רואה בהעסקת אנשים עם מוגבלויות אינטרס חברתי ערכי, עוד הוסיפה גב' עדס, כי העובדים עם המוגבלויות עמלים במסירות ראויה לשבח והתפוקה שלהם גבוהה מהציפיות.

הרב חיים פרקל מנכ"ל ומייסד עמותת 'עלי שיח': "וועדת הבחירות מהווה דוגמה ראויה ומחייבת עבור עסקים וחברות נוספים על הרווח הטמון בהעסקת אנשים עם מוגבלות, אנו מפעילים מודל מיוחד של 'תעסוקה נתמכת' בו מושמים עובדים עם מוגבלויות לצד עובדים רגילים בעסקים וחברות שונות, הניסיון שלנו מעיד על יותר מ-80% הצלחה בקליטת העובדים ושביעות רצון המעסיקים".

אוהיו ועדת הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד