ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חשש מחילולי שבת המוניים

זעם בשכונה החרדית: למרות התחייבות נחרצת, הערוץ החל לשדר

השר דרעי התחייב: "לא יקום ולא יהיה, אני לא יאפשר שיהיו בשכונה שלנו חילולי שבת" • ליצמן: "ניאבק נגד כל חילול שבת חלילה, בכל מקום שהוא" • גפני: "אנחנו לא נאפשר זאת" • תושב השכונה ל'בחדרי': "אנחנו עדיין לא מפלגת ימינה, ונושא השבת חשוב לנו יותר מניצחון הימין"

זעם בשכונה החרדית: למרות התחייבות נחרצת, הערוץ החל לשדר
אולפן החדשות של התאגיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראשי המפלגות החרדיות הצהירו במספר הזדמנויות בעבר כי לא יתנו לזה לקרות, חלקם הצהירו כי ינהלו מאבק ולא יתנו לטלוויזיה להיכנס לשכונה החרדית, כשברקע החשש מחילולי שבת חמורים שייגרמו כתוצאה מפעילותם בפתח השכונות החרדיות. אלא שבתאגיד הודיעו בחגיגיות כי העברה מתבצעת בפועל כבר בימים אלו, וכפי הנראה האיום עולה לכדי מעשה, והתאגיד ישדר מהמקום תוך חילולי שבת המוניים מפתח השכונות החרדיות הר נוף וגבעת שאול.

דרעי גפני וליצמן // צילום: פלאש 90

בתאגיד השידור הציבורי הודיעו היום "תאגיד השידור הישראלי עובר לירושלים", בערוץ עדכנו כי "החל המעבר הרשמי של תאגיד השידור הישראלי לירושלים. היום יעברו לעיר הבירה כ-100 עובדי יחידות המטה, בשבוע הבא יעברו למעלה מ-300 עובדי חטיבת החדשות ובקיץ 2020 יעברו עובדי חטיבת הרדיו והחטיבה הערבית. החטיבות הללו מצטרפות לעובדי מהדורות החדשות של "קול ישראל" המשודרות מירושלים מיום עליית התאגיד לאוויר ובסה"כ יעברו לירושלים מעל 600 עובדים".

התאגיד צפוי לעבור למבנה על רחוב כנפי נשרים בכניסה לשכונה החרדית הר נוף כאשר משדר הבחירות שיחל הפעם כבר בשבת בשידורים מיוחדים ישדר מהר נוף את הסיקור השותף של הבחירות לכנסת ה 23 שמנכ"ל כאן אלדד קובלנץ אמר, "אנחנו עומדים בהבטחתנו לשידור ציבורי איכותי בכל הפלטפורמות של כאן מהאולפנים החדשים בירושלים, ולהנגשה דיגיטלית של אוצרות הארכיון לציבור – חינם . אנחנו כאן, ונישאר כאן, בירושלים".

כזכור, העברת התאגיד לפתח השכונה החרדית עוררה זעם בקרב תושבי השכונה החרדית וגם לצד ראשי הסיעות החרדיות שהבהירו כי לא יד להעברת הערוץ מה שיגרום לחילולי שבת רבים מידי שבת

תושב השכונה, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, הבהיר בשעתו בנחרצות כי "לא יקום ולא יהיה, אני לא יאפשר שיהיו בשכונה שלנו חילולי שבת או שינוי אופי השכונה. כשכונה חרדית, לא נוכל לקלוט תאגיד חילוני". שדרעי הבטיח "אני אנהל על זה מאבק, לא אתן לזה לקרות. שהתאגיד יחפשו להם מקום אחר. שכונת הר נוף לא מתאימה לזה".

אל דרעי הצטרפו גם ראשי יהדות התורה, שהבהירו אז כי יפעלו למנוע את העברה. השר ליצמן אמר אז: "ללא קשר לצורך שלנו לדאוג לדיור לציבור החרדי, ניאבק נגד כל חילול שבת חלילה, בכל מקום שהוא". חבר הכנסת משה גפני אמר כי למרות שלא התערב בנושא התאגיד אך "אם יעלה החשש לחילולי שבת או לפגיעה בשכונה החרדית הסמוכה, אנו נפעל בעניין ולא נאפשר זאת".

בדברים שאמר בן צור בוועדת הכלכלה, הוא ציטט בשם, הגאון רבי דוד יוסף, רב השכונה וחבר מועצת חכמי התורה: "הבאת מקום עבודה בשבת לאזור מגורים חרדי הוא שבירת הסטטוס קוו ופגיעה בקדושתה של ירושלים".

לדברי יו"ר סיעת ש"ס: "בבירת ישראל לא חסרים משרדים בשכונות לא חרדיות. הרצון להביא משרדי ממשלה כדי להעצים את בירת ישראל רק פוגע בה כי ירושלים היא קודם כל עיר קדושה החשובה לכלל עם ישראל ועומדת מכוח התורה ושמירת השבת", כך בן צור בתיעוד המתפרסם ב'בחדרי חרדים.

כאמור, בימים אלו התאגיד נכנס למבנה החדש בפתח השכונות החרדיות, כשבניגוד למילים הגבוהות וההבטחות הנחרצות, ראשי המפלגות החרדיות לא משמיעים את התנגדותם.

תושב שכונת הר נוף אמר ל'בחדרי חרדים': "נכון שהמצב הפוליטי חשוב לכולנו, אבל אנחנו עדיין לא מפלגת ימינה, ונושא השבת חשוב לנו יותר מניצחון הימין. אנחנו דורשים לדאוג לדבר היהודי הכי בסיסי וחשוב ביהדות - שמירת השבת הקדושה במרחב הציבורי החרדי".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.

חילולי שבת תאגיד השידור יעקב ליצמן אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד