י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרשיית עושק שחור

מעצר נכד הרב ברלנד הוארך; חשש מבוסס לשיבוש החקירה

הוארך בשנית מעצרם של 2 מהחשודים בפרשת "עושק שחור" ב-7 ימים וב-5 ימים. השופטת סקפה-שפירא ציינה על אחד מהם, נכדו של הרב ברלנד, כי קיים חשש קונקרטי ומבוסס לשיבוש בהיקף משמעותי והוא לכאורה במעמד גבוה ומרכזי בפרשייה העבריינית

מעצר נכד הרב ברלנד הוארך; חשש מבוסס לשיבוש החקירה
הרב ברלנד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרשת עושק שחור: בית המשפט האריך בשנית את מעצרם של שניים מהחשודים מקהילת שובו בנים, בחשד לשורה ארוכה של עבירות, עושק, קבלת דבר במרמה, שיבוש חקירה ועוד.

אחד החשודים, נשוי לנכדתו של הרב אליעזר ברלנד ששלשום כזכור, הוארך מעצרו בחמישה ימים. המשטרה טענה בדיון, כי עשרות מיליוני שקלים זרמו בחשבונות הבנק שהנכד השיג במרמה ועושק.

השופטת ג'ויה סקפה-שפירא ציינה כי "קיים חשש קונקרטי ומבוסס לשיבוש החקירה בהיקף משמעותי". עוד הוסיפה כי "מעמדו של המשיב במסגרת אותה פרשייה עבריינית, הוא לכאורה מעמד גבוה ומרכזי".

היא החליטה להאריך את מעצרו בשבוע עד ליום שלישי הבא, תוך שהיא מציינת כי יש הצדקה להשאירו במעצר בשל החשש המבוסס כי הוא ישבש את החקירה אל לא יהיה מאחורי סורג ובריח.

בתוך כך, הבוקר פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי חוקרי מרחב ציון עצרו את הגבאי המקורב ביותר לרב ברלנד בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. מחר (רביעי) הוא יובא לבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

פרשת עושק שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד