ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ההפסד במוניציפלי: אגודת ישראל סוערת

פרוש במתקפה חריפה על זייברט: לא משלם חובות; מחליט לבד

ההפסדים של 'אגודה' בבחירות המוניציפליות מעוררות קרב בתוך המפלגה החסידית בנוגע לחובות שנוצרו בירושלים ובצפת בעקבות הכישלונות במירוץ • פרוש זועם על זייברט שמקבל החלטות עצמאיות ולא מגבה את המועמדים שנותרו עם החובות | כל הפרטים בפרסום ראשון

פרוש במתקפה חריפה על זייברט: לא משלם חובות; מחליט לבד
זייברט ופרוש צילום: פלאש 90

למעלה משנה חלפה מאז התקיימו הבחירות למועצות המקומיות. מערכת הבחירות במגזר החרדי הייתה סוערת במיוחד והעלתה לסדר היום באופן מוצהר את הקרב בין אגודת ישראל לדגל התורה.

'בחדרי חרדים' חושף, כי אמנם בכמה מהזירות, בפרט בצפת וירושלים הקרבות אמנם כבר שכחו במעט, אך מסתבר שיש עדיין מי שנושא שם את עול החובות מאותה מערכת בחירות - חובות שנגרמו כתוצאה מאותו הפסד של אגו"י מול דגל התורה. לבחדרי נודע כי הדבר החל להוביל בתקופה האחרונה למאבק איתנים בתוככי הסיעה האגודאית; בין יו״ר שלומי אמונים סגן השר מאיר פרוש לבין מזכ״ל אגודת ישראל חנוך זייברט.

החובות שנערמו, נאמדים במליוני שקלים, ואלה נגרמו בין היתר בגלל ההתמודדות לראשות העיר ירושלים שנכשלה. שם כזכור, התמודד יוסי דייטש לראשות העיר, כשמאחוריו רק אגודת ישראל - שרצה ברשימה נפרדת והשיגה רק שלושה נציגים. החובות תפחו גם בגלל ההתמודדות לראשות העיר צפת. שם התמודד נחמן גלבך לראשות העיר, ולאחר שעלה לסיבוב השני הוא הפסיד לטובת ראש העיר שוקי אוחנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר ההפסדים של הסיעה האגודאית והחובות שנפלו על המועמדים ועל המפלגה כתוצאה מכך, יש מי שמתנגד בתוקף לשחרר את הכספים מהמפלגה כדי לכסות את החובות. כך עולה ממכתב שהגיע לידינו.

מבדיקה שביצע כתב 'בחדרי' עלה, כי סגן השר מאיר פרוש, שהמועמדים לשעבר - דייטש וגלבך, נמנים על אנשיו ומשתייכים ל'שלומי אמונים׳, נועד מספר פעמים עם מזכ״ל אגודת ישראל מטעם הסיעה המרכזית, חנוך זייברט, והעלה בפניו את הדרישה לתשלום החובות הרובצים על המפלגה, אך דבר לא השתנה והחובות לא שולמו.

דייטש ביום הבחירותדייטש ביום הבחירות

במכתב שמתפרסם כאן לראשונה, מטיח סגן השר פרוש האשמות קשות בזייברט, וכותב כך: ״עד לרגע זה נמנעתי מלהעלות את הדברים על גבי הכתב מחשש לנזקים שחלילה יכולים לקרות, קיוויתי וציפיתי שהפגישות ישאו פרי, ותשכיל לשתף חברים נוספים באופן קבלת ההחלטות וצורת חלוקת הכספים״. פרוש מציין במכתבו כי ימים ספורים קודם הגשת הדוחות למבקר המדינה והדבר לא מתקדם. פרוק מאשים במכתבו בחומרה כי ״אתה מקבל החלטות לבד, שעליהם אתה לא מסכים לדון או לשנות״.

פרוש הזכיר לזייברט במכתב המפורט, כי המועמדים שהתמודדו מטעם אגודת ישראל שהתתמודדו באלעד, ביתר עילית, ירושלים, עמנואל וצפת, התמודדו כולם בעקבות החלטת מועצת אגודת ישראל שתמכה בהם ״תמיכה בלי מסוייגת״. פרוש הוסיף כי ״ההחלטה שהתקבלה בקודש פנימה זכתה לתמיכת כל חלקי אגודת ישראל שהיו שותפים למערכת בחירות סוערת שאף גרמה לשסעים בציבור החרדי״.

לבחדרי חרדים נודע, כי הקרב כעת הוא על התחייבות שהעביר זייברט בשבתו כמזכ״ל התנועה, האחראי על הקופה המפלגתית, כאשר פרוש מציין ומזכיר במכתבו כי זייברט תמך בריצה הנפרדת של יוסיי דייטש ואגודת ישראל בירושלים וכן בהתמודדות של נחמן גלבך לראשות העיר צפת.

פרוש המשיך ופירט כי במירוץ בירושלים ״כולנו וגם אתה, היינו בטוחים שהתוצאה בירושלים תהיה שונה בתכליתה מתוצאות האמת״ אלא שההוצאות הידועות מראש וההחלטה כי המפלגה תקבל סכום של 3,500.000 ש״ח בלבד, איננה שקולה ונכונה לאחר שהסכום האמור לא מכסה את העלות של הקמפיין לראשות ולמועצת העיר.

עוד האשים פרוש את זייברט: ״החלטת לבד בתחילת הדרך שהמפלגה תקצה בנוסף עוד מיליון שקל עבור הבחירות לעיריית ירושלים, דבר שלא היה מקובל עלינו גם לפני הבחירות״, כעת שהתוצאה שונה ממה שקיוו כולם, תהה פרוש, ״היעלה על הדעת שהרב יוסף דייטש יתמודד לבד עם החוסר הכספי שנוצר??? ההפסד הינו אישי או מפלגתי?? ואם היה זוכה, זה היה אישי או ציבורי??הוא התמודד מטען עצמו או בשליחות מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה שליט״א??״.

גם על ההתמודדות בצפת טוען סגן השר פרוש כי, ״תוצאות הבחירות לראשות העיר מעידות שאם הציבור החרדי היה מתאחד, היום היה ראש עיר חרדי לעיר הקודש צפת, אולם גם בצפת רצון ה׳ היה אחרת והסכסוכים הפנימיים גברו על ההיגיון הבריא והתוצאות יודעות לכל״, פרוש טוען כי זייברט התחייב להעניק סכום מזערי של 60,000 שקל בלבד, וכותב על כך כי מדובר ב״סכום הזוי ובלתי מתקבל על הדעת, מה הייתה כוונתך להקצות סכום מגוחך למערכת בחירות מורכבת ויצרית כל כך?״, תוהה פרוש.

״לשם השוואה״ מאשים פרוש את זייברט, ״בעיר חיפה שם המפלגה התמודדה למועצת העיר בלבד, החלטת להעניק כחצי מיליון״.

במכתבו טוען פרוש כי הסיבה שלא המשיכו את ההתמודדות גם בסיבוב השני מול שוקי אוחנה ולא פרשו הוא משום שהיו שם חלק מהגוש החרדי שדרשו להתנהל יחד במו״מ, ואוחנה לטענת פרוש, ״שם וטו על אחד הקבוצות בגוש - מה שאילץ אותנו מוסרית להתמודד בסיבוב השני״. ושם, לטענת פרוש, הסכום שזייברט הקצה לא הספיק לכסות את החובות בעיר.

גם בערים שניצחה בהם אגו"י - הכספים לא הועברו

לסיום המכתב הוסיף פרוש להאשים בהאשמות חמורות את זייברט, כשלדבריו, ״ההחלטות הכספיות שקיבלת בכל הקשור לחלוקת המשאבים בבחירות, לא מקובלת על הדעת ולא עומדת בשום קריטוריון הגיוני". לטענת פרוש, גם הערים בהם אגודת ישראל ניצחה בבחירות לפני שש שנים, כמו אלעד וביתר, הם טרם זכו לתמיכה של המפלגה למרות שהתמודדו בשם אגודת ישראל בתמיכת המועצת. עוד מאשים פרוש את זייברט על כך שהוא מנצל כספים מפלגתיים מידי חודש בחודשו על ידי ״תיעול סניפים, שכר וכו׳ דבר שבעבר היה נעשה בצורה מסודרת ובשיתוף כל הסיעות המרכיבות את אגודה.

כאמור, פרוש דורש לכנס בדחיפות את ועדת ה-8 של אגודת ישראל כדי לדון בנושא ולמצוא פתרון לחובות שעלו בערים ירושלים וצפת, וקורא לזייברט ״להתעשת ולעמוד מאחורי שליחי הציבור שנשלחו למערכה על ידי שרי התורה והחסידות - יוסי דייטש ונחמן גלבך, ולדאוג לתשלום מיידי עבור הפעילים והספקים הממתינים לקבל את המגיע להם בדין ובזכות כבר כשנה וחצי!״.

את מכתבו חתם פרוש כשכתב, כי ״מפלגה נמדדת גם בזמנים קשים וברגעי משבר ולא רק בהצלחות״.

בחירות מוניצפליות מאיר פרוש חנוך זייברט נחמן גלבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד