י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעצר נכד הרב ברלנד

אלמנת הנרצח טוענת: הוא לקח הכל לכיסו, לא קיבלנו שקל

מעצר נכדו הקרוב ביותר של הרב ברלנד הוארך היום בשבוע. הערב נודע ל'בחדרי חרדים' כי אחת הנפגעות היא אלמנה ששיכלה את בעלה בפיגוע. הנכד הבטיח בשידור חי לגייס עבורה כספים, אולם לדבריה לקח הכל לכיסו ולא נתן כלום • פרקליטו של החשוד: "מרשי מכחיש את המיוחס לו"

אלמנת הנרצח טוענת: הוא לקח הכל לכיסו, לא קיבלנו שקל
חרדי במסדרונות בית המשפט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עושק שחור: בחשבונות הבנק של נכד הרב ברלנד, כך טוענים במשטרה, "זרמו עשרות מיליוני שקלים" אותם השיג על פי החשד במרמה, עושק וביצע עבירות מס בהיקפים רחבים. בחקירתו הוא שותק ואינו משתף פעולה.

בדיון, אמר הטוען המשטרתי רס"מ ניר בן חיים, כי אחת מקורבנות העבירה, היא אשה שבעלה נרצח בפיגוע. לדבריו, נכדו של הרב ברלנד, טען שהוא מתרים עבורה כספים לרווחתה ולרווחת ילדיה שאחד מהם נפצע בפיגוע. אולם הוא חשוד שהוציא את אותן הכספים בדרכי מרמה - מה שלטענת המשטרה מעיד על מסוכנותו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בפיגוע בו נרצח יהודי הי"ד, אשתו נפצעה באורח קשה ומאז החלימה. בנם, אז בן שנתיים, נפצע אף הוא באורח קל. "מדובר במשיב שהיה חלק מרכזי בארגון של הרב ברלנד כקרוב משפחתו ובמעמד בכיר. הוזרמו לחשבונותיו מיליוני שקלים" אמר הטוען המשטרתי וביקש להאריך את מעצרו בעשרה ימים.

החוקר שלומי אלפרט הוסיף כי מדובר במספר רב של חשבונות ובסכומים בהיקף של עשרות מיליונים, שחלקם היו בצורה מאוד מתוחכמת. אם זה בהקמת חברות שהוקמו ונסגרו, ואם זה בתחכומים נוספים.

"מדובר בבעל משפחה שהאינטרס שלו במסגרת הרשת, המניע הוא מובהק. בחלק מהמקרים אנו רואים ואני יכול להפנות את בית משפט לכך שהרב ברלנד רואה בו כאיש אמונו ומשתמש בו על מנת לייצר פלטפורמה כלכלית ובכך להסתיר את הפעילות שמתבצעת במסגרת העבודה בצוותא".

בעוד אשת הנרצח, שוכבת פצועה בבית החולים, התראיינה למהדורה המרכזית של רדיו 'קול ברמה' אצל משה גלסנר, וסיפרה בכאב ודמעות על אובדן בעלה והקשיים איתם היא מתמודדת. בסוף השיחה, העבירה את הטלפון לנכדו של הרב ברלנד ששהה איתה בבית החולים, וזה סיפר כי התגייס לסייע למשפחה.

"הם צריכים עזרה מא' ועד ת'" אמר, "יש לי משרד גדול שאני מנהל אותו, אבל אני נמצא ליד מיטתה של החולה במשך כשבוע. "יש חשבון בנק שפתחתי בשבילה, על שמי, וכל הכסף הולך אליה ולא לשום עסקן אחר ולא לשום ידיים שעוברות באמצע". הוא ביקש מציבור המאזינים לתרום לחשבון בנק מספר 912328 סניף 064 בבנק דיסקונט על שם חיים רייכר. "כל הכסף שיעבור לחשבון הזה, יעבור לידי האלמנה בלבד".

עו"ד עדי כרמלי פרקליטו של נכד הרב, אמר כי בחקירה הטיחו בעצור כי מדובר בסכום של כ-18 מיליון שקלים שלשיטת המשטרה עברו לחשבונו בין התקופות של שנת 2010 ועד היום למעלה מעשור, "הגם שחלק מהעבירות התיישנו, הרי שהמשטרה מתייחסת לסכומים מחזוריים ולא לכספים שנתפסו דפקטו באיזה שהוא חשבון". לדבריו, "הטענה שלו שהיא בעצם ההסבר שאם לוקחים 100,000 ש"ח מוציאים ומכניסים אותם באותה שנה עשר פעמים באותו חשבון, הרי לה מחזור של מיליון שקלים כך לשיטת המשטרה".

השופטת ג'ויה סקפה שפירא, אמרה כי "לא ניתן להתעלם מהעובדה העולה מתוך מסמך כי קיים חשד קונקרטי ומבוסס לשיבוש החקירה בהיקף משמעותי", וכי חומר החקירה שנאסף מבסס את החשדות ברמה הנדרשת בשלב זה וכי מאז יום ראשון החשד נגדו התחזק.

עוד הוסיפה כי "מעמדו של המשיב במסגרת אותה 'פרשייה עבריינית', הוא לכאורה מעמד גבוה ומרכזי". בסיכום אמרה כי עילת המעצר המרכזית היא חשש לשיבוש החקירה. "עולה חשש קונקרטי ומבוסס שעצמתו גבוהה ומצדיק את מיצוי החקירה כאשר המשיב מצוי במעצר". בתום הדיון האריכה את מעצרו בשבעה ימים.

עו"ד עדי כרמלי, המייצג את רייכר, מסר בתגובה: "מרשי מכחיש את המיוחס לו ומסר גרסה מפורטת לכל החשדות שהוטחו בו . מרשי הוא איש חסד עתיר זכויות אשר פעל ופועל רבות למען הקהילה. המפתיע הוא שאין כל קשר בין הדברים שמספרת המשטרה לתקשורת למה שהיא מטיחה במרשי בחדרי החקירות. מדובר בתיק שנחקר מינואר 2019 . למרות הזמן שחלף - לא הצליחה המשטרה למצות את החקירה והרי שהדבר מדבר בעד עצמו".

פרשת עושק שחור הרב אליעזר ברלנד אלמנה גיוס כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד