כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פרטים חדשים על היום שאחרי

איראן זייפה דרכון של ילדה ישראלית בת 11

פרטים חדשים על הימים שאחרי חיסול הגנרל: בסוף החודש הקודם, נכנסו לאקוודור גבר ואישה צעירים איראנים, ולפני מספר ימים הם עזבו את אקוודור בדרכם לספרד • בשדה התעופה התברר כי הם אינם ישראלים כפי שהיה כתוב על דרכוניהם, אלא איראנים מתחזים • אחד מהדרכונים היה שייך לילדה ישראלית בת 11

איראן זייפה דרכון של ילדה ישראלית בת 11
הדרכונים האיראניים המזוייפים צילום: צילום מסך

בסוף החודש הקודם, נכנסו לאקוודור גבר ואישה צעירים איראנים, ולפני מספר ימים הם עזבו את אקוודור בדרכם לספרד. הם עברו בידוק ביטחוני בשדה התעופה שם התברר כי הם אינם ישראלים כפי שהיה כתוב על דרכוניהם, אלא איראנים מתחזים. ברשות הזוג נמצאו גם הדרכונים האיראניים המקוריים שלהם.

הם הושמו במעצר, והחקירה של הרשויות המקומיות מתמקדת בשאלה האם מדובר באנשי שירות הביון האיראני. מהחקירה עולה, כי הזוג נכנס לאקוודור בזהות ישראלית בדויה, כיוון שדרכון ישראלי אינו מצריך ויזה.

הדרכונים האיראניים המזוייפים

הפרטים נמסרו לרשות האוכלוסין וההגירה, ובדיקה העלתה כי בדרכון אחד השתמשו האיראנים בפרטי דרכון של ילדה בת 11 מאזור השפלה, שדרכונה המקורי נמצא בידיה. השני הוא גבר ישראלי שדיווח לאחרונה שדרכונו נגנב

עכשיו מתברר כי בימים שלאחר חיסול מפקד "כוח קודס" קאסם סולימאני, נעצרו בהונג קונג ובדרום אמריקה שמונה איראנים שעשו שימוש בדרכונים מזויפים מערביים וישראליים.

הבלוג "אינטלי טיימס" מגלה כי המקרה באקוודור אינו בודד, באותו חודש נעצרו באי מקאו בירת ההימורים של אסיה, שישה אזרחים איראניים שעשו את דרכם מאיראן לכיוון אסיה
ואירופה כשהם משתמשים במלזיה והונג קונג כתחנות ביניים.

שישה איראנים הגיעו לאחרונה לאי ההימורים מקאו בטיסות שונות ובהפרש של שעות אחד מהשני, כל אחד מהם הגיע כשהוא מחזיק בדרכון מזויף של לאום אירופאי או ישראלי, כך דווח לאחרונה ע"י כוחות משטרת הביטחון הציבורי (PSP) של האי.

הדרכונים האיראניים המזוייפים

שלושת החשודים הראשונים הגיעו לשדה התעופה הבינלאומי של מקאו ב- 4 בינואר באמצעות טיסה מקואלה לומפור. שלושת החשודים הציגו דרכון שוודי מזויף ושני דרכונים ישראלים מזויפים כשחצו את הגבול בכניסה למקאו. אנשי משטרת הביטחון הציבורי מצאו כי הופעתם אינה עולה בקנה אחד עם לאומם ועצרו אותם להמשך חקירה. לאחר מכן אישרה המשטרה כי השלושה החזיקו בדרכונים מזויפים.

בעקבות מעצר השלושה, בחנה המשטרה ביתר קפידה גם טיסות אחרות שהגיעו למקאו באותו היום ומצאה זוג איראני נוסף שהגיע בטיסה מבייג'ינג למקאו, וטען כי הם נשואים. הזוג עשה שימוש בדרכונים איטלקיים מזויפים. למחרת נחתה טיסה נוספת מבייג'ינג והפעם עם איראני כשברשותו דרכון ספרדי מזויף. בחקירתם טענו השישה כי רכשו את הדרכונים עוד באיראן בתמורה ל- 8,000 אירו לדרכון וזאת במטרה להיכנס לאירופה. על פי המשטרה, כל השישה הם אזרחי איראן שנשאו עימם גם את הדרכונים האיראניים.

עוד פרטים תוכלו למצוא בבלוג של אינטלי טיימס

איראן דרכון מזויף ספרד קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד