כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אלפי גופות נשרפות

התיעוד מוכיח: "סין משקרת; יש אלפי הרוגים מהקורונה"

מפות לוויין שפורסמו בימים האחרונים, הראו רמות מדאיגות של הוירוס סביב העיר ווהאן, העיר הסינית בה החלה התפרצות נגיף הקורונה • "גורמים רשמיים מסתירים מניין הרוגים גבוה מהדיווחים עם שריפות גופות המוניות" • יש בזה מן האמת? תחליטו אתם

התיעוד מוכיח: "סין משקרת; יש אלפי הרוגים מהקורונה"
פינוי חולה בקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפות לוויין שפורסמו בימים האחרונים, הראו רמות מדאיגות של הוירוס סביב העיר ווהאן, העיר הסינית בה החלה התפרצות נגיף הקורונה.

בנוסף היו בעיר צ'ונגצ'ינג רמות גבוהות של דו תחמוצת הגופרית גבוהה, וגם היא נמצאת תחת הסגר. מדענים אומרים כי דו תחמוצת הגופרית מיוצרת בעת שריפת גופות, וגם כאשר שריפת פסולת רפואית. אולם גולשים ברשתות החברתיות שחקרו את המפות טוענים כי שורפים גופות במבואות העיר.

סין קבעה כי יש לשרוף את גופותיהם של נפגעי נגיף הקורונה, ולקיים לוויות בפרופיל נמוך כדי למנוע התכנסויות ציבוריות גדולות. נציבות הבריאות הלאומית של המדינה אמרה בתחילת החודש כי יש לשרוף גופות בקרבת מקום ומיד. נוסף על כך, נשמעו טענות חוזרות ונשנות - גם אם לא אומתו - כי גורמים רשמיים מסתירים מניין הרוגים גבוה מהדיווחים עם שריפות גופות המוניות. הרמות הגבוהות של דו תחמוצת הגופרית בעיר ווהאן מראים על מספר גבוה של שריפות גופות בעיר.

מפה אחת משירות מזג האוויר בצ'כיה - Windy.com, מראה את הרמות של הדו תחמוצת הגופרית בווהאן, בסך הכל 1,350 מיקרוגרם למ"ק במהלך סוף השבוע. לשם ההשוואה, ארגון הבריאות העולמי (WHO) אומר כי אין לעבור על מינון של 500 מיקרוגרם למשך יותר מעשר דקות.

הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה אומרת כי שריפת פסולת רפואית יכולה לגרום גם לפליטת גופרית דו חמצנית.

עם זאת, לא בטוח שרמות הגבוהות קשורות למשבר הנגיף. גז חסר הצבע מופק גם על ידי שריפת דלקים מאובנים ותהליכים כימיים אחרים. האזורים סביב בייג'ינג ושנחאי, שאינם בהסגר, הציגו גם כיום רמות גבוהות של אם כי הם לא היו גבוהים בסוף השבוע.

העיר ווהאן נותרה בהסגר עם 11 מיליון תושבים. כך שקשה לדעת דיווחים מאומתים מהעיר.

כזכור, לפני מספר ימים פרסמנו כי הודעות שרצות ברשת מספרות כי הסינים מסתירים את מספר המתים האמיתי. באחת ההודעות כתב תושב המחוז בו התפרץ וירוס הקורונה: "הרשויות עובדות עליכם, אנשים מתמוטטים ברחובות ויש פה אלפי הרוגים". גולשת אחרת כתבה: "המספרים שאני מכירה הם גבוהים בהרבה ממה שמספרים לכם. הרשויות עושות הכל כדי שלא תדעו מה המספר האמיתי".

בהודעה אחרת שהופצה כהודעה קולית נאמר: "בחרנו להעביר את ההודעה הזו לבני משפחה ולחברינו. היא עוברת בעולם בין חברים בצורה אינטימית". לדברי מפיץ ההודעה, "יש מספר לא מבוטל של דיווחים בסין לפיהם מניין ההרוגים עומד על עשרות אלפים. בגלל זה סין מבודדת ערים שלמות, בגלל זה בכל העולם מבודדים את הכניסה והיציאה מסין ובגלל זה חברות תעופה מכל העולם מבטלות את הגישה שלהן לסין".

"התקשורת לא מספרת לנו", טוען הדובר. "יש פחד מבהלת יום הדין שתקרה בעולם. אנחנו צריכים לדעת ולהיערך. יש וידאו שמראה בסין אנשים הולכים ברחוב ופשוט נופלים ומתים. לנוכח הנותנים האמיתיים על הווירוס התקשורת בוחרת לא לשתף כדי לא ליצור בהלה אמיתית".

בנוסף, מליארדר סיני בשם  גו וונגווי, אמר בראיון לתחנת רדיו אמריקנית, כי הממשלה מסתירה את נתוני הקורונה האמיתיים, וכי מספר החולים הוא למעלה ממיליון וחצי איש.

לדבריו, "יש יותר מ-50 אלף מתים שנשרפו ביותר מ-49 משרפות. בכל יום שורפים כ-1,200 גופות והם עובדים כבר 17 ימים. יש יותר ממיליון וחצי נדבקים והרשויות מסתירות מכם את האמת".

 

קורונה סין שריפת גופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד