ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"שר ביטחון שאינו חותמת גומי"

חסר תקדים: בנט נכנע וביטל את צו המעצר המנהלי

הלחץ הציבורי שכלל גם הפגנה מחוץ לביתו ברעננה הכניעו את שר הביטחון בנט שנפצע ביישורת האחרונה של הבחירות. בנט החליט לבטל את צו המעצר המנהלי שהוציא לבחור יהודי בן 19, לאחר שבית המשפט שחרר אותו ללא תנאים מגבילים | החבר סמוטריץ' מברך: לראשונה שר ביטחון שאומר למערכת "עד כאן"

חסר תקדים: בנט נכנע וביטל את צו המעצר המנהלי
נפתלי בנט/אליה בן דוד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/יאיר אוריאל

נכנע ללחץ: שר הביטחון נפתלי בנט החליט באופן חריג לבטל צו מעצר מנהלי עליו חתם נגד אליה בן דוד בן 19 תושב נוף הגליל, בניגוד להמלצת השב"כ.

אליה בן-דוד, בן 19 המתגורר בנוף הגליל, הוא בן למשפחה מוכרת ואביו, הרב גולן בן דוד, מנהל בתלמוד התורה בעיר. בן-דוד נעצר אמש על ידי צו מנהלי חתום בידי שר הביטחון נפתלי בנט, דקות לאחר ששוחרר בהוראתו של שופט בית משפט המחוזי, שמתח ביקורת על התנהלות השב"כ והמשטרה.

דקות ספורות לאחר ששוחרר - נעצר על ידי חוקרי השב"כ בצו מנהלי החתום ע"י שר הביטחון נפתלי בנט. ביום ראשון שעבר הוא נעצר בידי שרות הביטחון הכללי והוצא כנגדו צו חריג האוסר עליו לפגוש בעו"ד. אתמול היום לאחר שהחקירה לא הובילה לממצאים, הורה שופט בימ"ש המחוזי עידו דוריאן גמליאל על שחררו ממעצר ללא כל תנאי מגביל. כאמור, דקות לאחר שחרורו הגיעו כוחות שב"כ וכאמור לקחו את הבחור מתוך בבימ"ש המחוזי למעצר מנהלי.

בעקבות המעצר הועברה ביקורת קשה על שר הביטחון בנט, אמש (שני) אף נערכה הפגנה מול ביתו ברעננה. הגרעין התורני-ציוני וגרעין "תורת החיים" שביישוב נוף הגליל שבצפון שיגרו מכתבים לשר הביטחון נפתלי בנט בדרישה להסיר באופן מיידי את הצו שהוצא כנגד בן העיר, אליה בן דוד.

הערב פרסמה כרמל דנגור בכאן 11 כי באופן חסר תקדים, שר הביטחון בנט ביטל את המעצר המנהלי של אליה בן דוד, וצמצם אותו לצו הרחקה מנהלי משטחי יהודה ושומרון. על פי הדיווח, שר הביטחון נתלה בהחלטה של בית המשפט המחוזי ששחרר אתמול את אותו פעיל ימין.

רועי שרון הוסיף על כך, כי הפעיל נעצר שבע פעמים בשנה וחצי האחרונות בחשד לפשיעה לאומנית. "היום התקיים שיח בין השר בנט לשב"כ, שהתעמק בחומר המודיעיני, ושר הביטחון החליט לבטל את הצו".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' חברו של בנט לסיעת 'ימינה' בירך על ההחלטה ואמר: "‏ביטול המעצר המנהלי שעשה היום השר בנט הוא צעד אמיץ שדרש עמידה נחושה מול המערכת כולה. לראשונה שר ביטחון שאינו חותמת גומי לדרישות המחלקה היהודית השב"כ. לראשונה שר ביטחון שאומר למערכת "עד כאן". אני מכיר מקרוב את המאמצים הכבירים שבנט השקיע בכך ביממה האחרונה והוא ראוי לכל הערכה על כך".

"‏יש עוד לאן להתקדם עד לביטול מוחלט של השימוש המפלה בהליכים מנהליים כנגד המתיישבים אבל עשינו היום צעד ענק בכיוון הנכון", כך סמוטריץ'.

נפתלי בנט מעצר מנהלי אליה בן דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד